בעקבות הזעם עליה בליכוד, בשל היעדרותה מההצבעה על חוק המרכולים והאיום להענישה, פרסמה הערב (רביעי) ח"כ שרן השכל פוסט ארוך בפייסבוק, בו כתבה: "אני מקבלת בהבנה ובתשומת לב רבה את הביקורת המושמעת כלפי בימים האחרונים, ולצד זה, מודה לאלפי התומכים שמאז אתמול מציפים אותי במילים חמות ומחזקות".



לדבריה, עמדתה בעניין חוק המרכולים הייתה תמיד כי אסור למדינה לכפות הלכות שבת על אזרחיה, ושאין להפלות בין עיר אחת (ת"א) לשאר הערים בישראל, ולפיכך הודיעה כי לא תוכל לתמוך בחוק המרכולים.



"ברור לי, ואני בטוחה שגם לחברי הליכוד ברור, כי הצבעה מפורשת נגד החוק, כמוה כהצבעה נגד הקואליציה שבה אני חברה, נגד הממשלה שבה אני תומכת, והצבעה נגד ראש הממשלה. ואת זאת לא יכולתי לעשות. משכך, משמעותה של אי תמיכה בחוק היא אחת משתיים: היעדרות או הימנעות. אני נעדרתי".


השר לוין. תקף את השכל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
השר לוין. תקף את השכל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


עוד טענה כי "מאז אתמול מתנהל נגדי מסע הכפשה שאותו מובילים חברי כנסת מכהנים יחד עם גורמים שונים במפלגה ובסיעה. אנשים אלה אינם בוחלים בשקרים והשמצות, בעודם מנסים לעשות הון פוליטי על גבי בתקווה לזכות באהדה, תוך מלחמה ממוקדת בחברתם לסיעה. מאבקים פנימיים הם דבר לגיטימי ולעתים מבורך, הם מאפשרים לתנועה לבחון את דרכה, להתעדכן ולהתחדש. אולם הקמפיין שמתנהל נגדי היום הוא ירידה לשפל המדרגה, הוא פוגע בתנועת הליכוד, ואין בינו לבין ההדר הבית"רי דבר".


עוד הוסיפה כי "בניגוד למספר חברים בסיעה, מעולם לא ביקשתי דבר תמורת הצבעה, מעולם לא הובטח לי ומעולם לא קיבלתי דבר. כל עמדותיי, בעד או נגד, הנן תמיד ענייניות, ואני דואגת להבהיר אותן לציבור באופן גלוי ושקוף גם כאשר הן אינן פופולאריות. כך נהגתי הפעם, וכך אנהג גם בעתיד".

שר התיירות יריב לוין (ליכוד), מנהל הקואליציה בפועל, אמר היום למעריב "אני מניח שננקוט בסנקציות נגד ח"כ השכל אבל טרם דנו בזה. הסנקציה העיקרית כלפיה היא הכעס הגדול שיש עליה בקרב רבים מחברי הליכוד. זה יותר משמעותי מכל צעד שננקוט".



לוין אמר עוד כי "השכל יצאה קירחת מכאן ומכאן. היא התחייבה להצביע נגד ולבסוף לא השתתפה בהצבעה. הציפייה מח"כ ששייך מפלגה היא מרגע שהסתיימו דיונים בסיעה והתקבלה החלטה כולם ילכו ביחד אחרת תהיה אנרכיה. . לכן הכוח במפלגה כמו הליכוד שיש בה ויכוחים קשים בסוף כשמתקבלת החלטה כולם מחויבים לה".

"שאלתי אותה אם היא חושבת שהמנדט שקיבלה מציבור בוחרי הליכוד הוא להפיל את הממשלה ושהיא תכריע מתי תתקיימנה בחירות מוקדמות", אמר, "זה בעיני חוסר אחריות מוחלט. לצערי למרות הדברים האלה היא הייתה היחידה מסיעת הליכוד שלא השתתפה בהצבעה כל כך חשובה. חברי הליכוד בדרך כלל רואים את זה בעין לא יפה. גם אני לא תמיד מאושר מכל החלטה שמתקבלת".