יו"ר הקואליציה דוד ביטן ורעייתו חגית לא יגיעו מחר (רביעי) למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה בלוד, זאת בעקבות פטירת אביה של רעייתו, והוא ייחקר כבר בשבוע הבא, בעוד שרעייתו תוזמן לחקירה לכשתקום מהשבעה על אביה. לפי דיווח ב"החדשות", רעייתו של יו"ר הקואליציה אישרה במהלך חקירתה שקיבלה מעטפת מזומנים מאיש העסקים משה יוסף.



בני הזוג ביטן היו אמורים להיחקר כל אחד בנפרד במסגרת פרשת השחיתות הציבורית בעיריית ראשון לציון. עבור ביטן, הייתה אמורה זו להיות החקירה השלישית באזהרה כשהוא חשוד בשורה של עבירות חמורות בהן קבלת שוחד וטובות הנאה.



השבוע, העיד בפרשה אחיו של ביטן, שלמה, ונשאל לגבי הפקדה של למעלה משני מיליון שקלים בחשבונו של אחיו, שנעשו על ידו. במשטרה הגיעו למסמכים בסיוע של רשות המסים, ועולה חשד, לכאורה, לעבירות מיסוי ואי דיווח לרשויות בנושא. 

בימים האחרונים פרסם מעריב פרטים אודות שתי פרשות נוספות שנקשרו אל ביטן מעבר לפרויקט האגם ופרויקט ה-1000. בשלישי האחרון פרסמנו אודות החשד הכבד כי גורמים שונים ואנשי עסקים שחלקם כבר נחקרו בפרשה, והיו אחראים על מימון חתונת בתו של ביטן בסכום הנאמד בכ-260 אלף ש"ח.



ביטן מגיע לחקירה. צילום: אבשלום ששוני



אחד המוזמנים אף הודה במהלך חקירתו כי העניק לבני הזוג מעטפה ובתוכה 5,000 ש"ח. ביטן דחה כבר את החשדות נגדו וטען כי החתונה מומנה מכספי האורחים על ידי בני הזוג, בתו וחתנו.



פרשה נוספת שנחשפה אתמול נקשרת לפרויקט נדל"ני בדרום תל אביב, ולפיו ירשה תושבת תל אביב קרקע המוערכת בעשרות מיליונים ועל מנת להקים שם מאות יחידות דיור כפרויקט מעונות הסטודנטים היא חברה אל יזם הנדל"ן דרור גלזר העצור בפרשת השחיתות 1803 .



גלזר, כך עולה, חבר אל מקורבו של ביטן, איש העסקים משה (מצדה) יוסף, שגם עצור בפרשה והעביר לרשותו סכום של 150 אלף ש"ח. במשטרה חושדים כי סכום זה הועבר בסופו של דבר לידי ביטן כדי שיסייע בהאצת ההליכים להקמת הפרויקט המדובר בעיריית תל אביב.



גלזר, מצידו טען בחקירתו כי העביר את הסכום לאחר שהבין כי יוסף הינו קבלן ויזם נדל"ן שיכול להתניע מהלכים ומבחינתו לא ידע ולא יכול היה לדעת באם הכספים שולמו כשוחד. לדבריו, הוא היה אמור לקבל מאות בעלת קרקע סכום של כמיליון ש"ח נוספים בשלב הבא של הפרויקט. יש לציין כי יו"ר הקואליציה אמור להיחקר בנושאים אלו ולהתעמת מול הקלטות ועדויות של המעורבים.



רעייתו חגית, תועדה כשהיא יוצאת מחנות הרהיטים מצדה שבבעלות יוסף אחרי שנשמעה בהקלטה כמי שמקבלת, לכאורה, כסף במעטפה. הרעייה, בחקירתה הראשונה, לא ידעה להסביר את מקור הכספים שהופקדו בחשבונה בסכום הנאמד בכשני מיליון ש"ח, אולם במשטרה סבורים כי הייתה מעורבת בפרשה.