המחאות נגד ישראל וארצות הברית, בעקבות הכרזתו של הנשיא דונלד טראמפ כי ירושלים היא בירתה של ישראל, הביאה לחציית גבולות גם במדינות הנחשבות לאוהדות ישראל. כך קרה בגרמניה, שם, במהלך הפגנה, נשרפו דגלי ישראל ונקראו קריאות קשות כנגדה. בעקבות המקרה, החליט נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר לשוחח עם הנשיא, ראובן (רובי) ריבלין

הנשיא ביקש לדבר עם נשיא המדינה בכדי להוקיע את מה שכינה "ביטויים מטרידים ומדאיגים מאוד של אנטישמיות", שבאו לידי ביטוי בשריפת דגלי ישראל ובגל של פעילות אנטי-ישראלית שפקדה את ברלין בשבוע שעבר לאחר הכרזת הנשיא טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת מדינת ישראל. בהפגנות שהתקיימו נגד הכרזתו של הנשיא טראמפ נשרפו דגלי ישראל, ועדים לנעשה דיווחו כי נשמעו קריאות אנטישמיות וקריאות בערבית ובגרמנית, בהן גם קריאות "מוות ליהודים".
 
בשיחתם אמר הנשיא שטיינמאייר לנשיא המדינה כי למעשים אלו המשקפים שנאה וגזענות, אין מקום בגרמניה, וגינה אותם בתוקף. הנשיא שטיינמאייר שוחח עם הנשיא ריבלין על הצעדים שינקטו מצד רשויות החוק וכוחות הביטחון בגרמניה כחלק מהמאבק המתמשך בגזענות, ועל העמדת הפושעים לדין. ריבלין ענה כי הוא מכבד את היחס החם כלפי מדינת ישראל והקהילה היהודית. הנשיא הוסיף וציין כי זהו איום על החברה כולה, והבטיח לו שישראל עומדת לצד גרמניה במאבק בשנאה ובגזענות.
 
בסיום שיחתם החליפו הנשיאים איחולים חמים לרגל החגים, והביעו תקווה משותפת שהשנה האזרחית הבאה תביא עמה שלום והבנה בין כל העמים. הנשיא ריבלין בירך את הנשיא שטיינמאייר על השתתפותו המתוכננת בחגיגות חנוכה עם הקהילה היהודית בגרמניה.
ריבלין ושטיינמאייר. צילום: רויטרס