ברשות הפלסטינית זועמים על האמריקאים והודיעו כי הם לא יקבלו כל שינוי לגבולות ירושלים המזרחית. לאחר שגורם בבית הלבן הצהיר אתמול כי "אין ביכולתו לדמיין מצב בו הכותל המערבי לא יישאר בידי ישראל", אמר היום (שבת) דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נביל אבו רודיינה", כי הפלסטינים לא יסכימו לכל שינוי במה שהוא הגדיר כ"גבולות ירושלים הכבושה משנת-67'", בנוסף לכך הוסיף אבו רודיינה כי הצהרת הגורם בבית הלבן "מוכיחה שוב שהממשל האמריקאי הנוכחי הוציא עמו מתהלך השלום בצורה מלאה".



אבו רודיינה המשיך אמר כי "המשך מדיניות אמריקאית זו, בכל מה שקשור להכרת ירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות אליה או עצם הדיון בסוגיית הפתרון הסופי על ידי צד אחד בלבד, כולם הם סטייה מהלגיטימיות הבינלאומית ומתן לגיטימציה לכיבוש. הדבר הזה הוא מגונה בעינינו". בנוסף אמרו מקורות פלסטינים כי הנהגת הרשות הפלסטינית וארגון הפתח ייפגשו ביום שני הקרוב ברמאללה, לפגישה וכי צפויות להתקבל מה שהם הגדירו כ"החלטות משמעותיות" במהלכה.



כזכור, אתמול אמר גורם בבית הלבן כי בממשל האמריקאי לא "יכולים לדמיין תרחיש" לפיו הכותל המערבי, השריד האחרון של בית המקדש והמקום הקדוש ביותר ליהדות, "לא יהיה חלק ממדינת ישראל" בהסכם שלום עתידי עם הפלסטינים. הגורם הוסיף: "עם זאת, כפי שאמר הנשיא, הגבולות הספציפיים של מדינת ישראל הריבונית יהיו חלק מהסכם קבע בין ישראל לפלסטינים". הדברים נאמרו במהלך תדרוך שנערך לכתבים, לקראת ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בשבוע הבא.



בתחילת השבוע דווח כי ביקורו של סגן נשיא ארה"ב יידחה בכמה ימים לבקשת האמריקאים. בישראל מאשרים כי אכן התקבלה בקשה שכזאת וכי מדובר בסיבה טכנית הנוגעת להצבעה חשובה בנושא המיסוי. לפיכך, הביקור שהיה אמור להתחיל ביום ראשון יידחה ככל הנראה ביומיים לפחות ויעל ביום שלישי או רביעי. מתוך כך, גם הישיבה המיוחדת שהייתה אמורה להתקיים בכנסת ביום שני ובו היה צפוי פנס לנאום תדחה. עם זאת ולמרות הסיבה הרשמית שניתנה, גורמים בעולם הערבי מעריכים שסיבה נוספת לביטול הביקור הוא הכתף הקרה ברשות הפלסטינית שמופנית לעבר פנס והממשל האמריקאי כול וביטול פגישות בינו לבין גורמים ברשות הפלסטינית כמו גם עם ראשי כנסיות ואנשי דת מוסלמים בכירים ברחבי המזרח התיכון בכלל ובישראל וברשות הפלסטינית בפרט.