נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ממשיך להצהיר הצהרות בנוגע לירושלים בעקבות הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בנאום שנשא היום (ראשון), בכנס של מפלגת הצדק והפיתוח, אמר הנשיא הטורקי כי אנקרה תפתח בקרוב שגרירות במזרח ירושלים, שתהיה הנציגות הטורקית לרשות הפלסטינית. הדברים נאמרו בעקבות הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי ירושלים היא בירת ישראל ובכוונתו להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים. לדברי ארדואן, "אם אלוהים ירצה, קרוב היום שנפתח שם שגרירות".


אין זו הפעם הראשונה בימם האחרונים שנשיא טורקיה תוקף את ישראל ואת הכרזתו של הנשיא האמריקאי. בשבוע שעבר נערכה באיסטנבול ועידת החירום של המדינות האסלאמיות בעקבות הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל. ארדואן כינה שם את ישראל "מדינת טרור" ו"רוצחת ילדים" וקרא לכל האומות להכיר בירושלים כבירת פלסטין. 

עוד לפני הצהרתו של טראמפ, איים הנשיא הטורקי לנתק את היחסים עם ישראל עם הכרזה כזו תצא לפועל. "ירושלים היא קו אדום עבור כל המוסלמים. אנחנו נלך עד כדי ניתוק היחסים עם ישראל על הנושא הזה", אמר ארדואן והוסיף כי "נקרא לארגון לשיתוף פעולה אסלאמי לקיים ועידה באיסטנבול אם ארצות הברית תכיר בירושלים כבירת ישראל". יום לאחר מכן אמר כי "הצעד השגוי יגרום לזעם בעולם המוסלמי ויחתור תחת השלום".

אתמול אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי הפלסטינים לא יסכימו לכל שינוי במה שהוא הגדיר כ"גבולות ירושלים הכבושה משנת-67'".לדבריו, ההצהרה של הגורם בבית ללבן, לפיה  "אין ביכולתו לדמיין מצב בו הכותל המערבי לא יישאר בידי ישראל", מוכיחה שוב שהממשל האמריקאי הנוכחי הוציא עמו מתהלך השלום בצורה מלאה".
 
אבו רודיינה המשיך אמר כי "המשך מדיניות אמריקאית זו, בכל מה שקשור להכרת ירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות אליה או עצם הדיון בסוגיית הפתרון הסופי על ידי צד אחד בלבד, כולם הם סטייה מהלגיטימיות הבינלאומית ומתן לגיטימציה לכיבוש. הדבר הזה הוא מגונה בעינינו". בנוסף אמרו מקורות פלסטינים כי הנהגת הרשות הפלסטינית וארגון הפתח ייפגשו ביום שני הקרוב ברמאללה, לפגישה וכי צפויות להתקבל מה שהם הגדירו כ"החלטות משמעותיות" במהלכה.