יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, פנה ליושבי ראש פרלמנטים ברחבי העולם, וביקש מהם לפעול למען הכרה של מדינתם בירושלים כבירת ישראל, זאת בעקבות הצהרתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי יעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים. על פי הדיווח בחדשות עשר, יו"ר הכנסת פנה בשבוע שעבר לראש הממשלה בנימין נתניהו והציע לפעול מול יושבי ראש פרלמנטים ברחבי העולם על מנת להעביר חקיקה בנושא ההכרה בירושלים כבירת ישראל. 

נתניהו נתן אור ירוק למהלך ואדלשטיין שלח מכתבים ל-30 מעמיתיו ברחבי העולם, בעיקר במדינות מערביות, בו כתב להם כי "בהצעה של הנשיא טראמפ יש משום הזדמנות לפתוח פרק חדש ביחסה של הקהילה בינלאומית לגבי מעמדה של ירושלים. אני מפציר בך, כיו"ר הפרלמנט של מדינתך לפעול בתחום פעילותך להכרה באמת ההיסטורית הזו ומבקש ממך לתמוך בהכרה של ירושלים כבירת ישראל ע"י מדינתך". 
 
אדלשטיין כתב לעמיתיו: "בשבוע שעבר הכריז הנשיא טראמפ כי ארצות הברית מכירה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל וכי מתקיימות הכנות להעברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים. זהו צעד צודק, אשר עולה בקנה אחד עם התיעוד ההיסטורי; זה שלושת אלפים שנה ירושלים היא בירתו הפוליטית והמרכז הרוחני של העם היהודי. כאן כונן דוד את מלכותו, וכאן בנה שלמה את בית המקדש, מוקד התפילות של העם היהודי לאורך הגלות בכל רחבי תבל. היום ירושלים היא עיר מקודשת לשלוש דתות מרכזיות, וחיה בה אוכלוסייה גדולה ומגוונת, המייצגת את ההיסטוריה הארוכה של העיר. ירושלים, שאתריה הקדושים פתוחים על פי חוק לכל אדם, מאמינים ולא-מאמינים כאחד, היא עיר מודרנית הקשורה קשר אמיץ לעברה המפואר".

המכתב של אדלשטיין ליושבי ראש פרלמנטים בעניין ירושלים
המכתב של אדלשטיין ליושבי ראש פרלמנטים בעניין ירושלים
 
אדלשטיין ציין בפנייתו כי ירושלים היא הבירה היחידה שהייתה למדינת ישראל מאז הקמתה לפני כשבעים שנה, ומעמדה זה קבוע בחקיקה. ״יתר על כך״, הוא הוסיף "העיר היא מקום מושבה של ממשלת ישראל, משכנם של רוב המוסדות הלאומיים ומוקד העשייה הדיפלומטית במדינה. זאת מציאות שהקהילה הבין־לאומית בחרה להתעלם ממנה.
 
במקביל אדלשטיין הנחה 31 חברי כנסת שעומדים בראש אגודות ידידות פרלמנטריות לפנות לעמיתיהם בנושא. במשרד החוץ אמרו כי המאמץ שווה אבל הסיכוי לא גבוה. 

מועצת הביטחון צפויה לדון מחר בהצעת החלטה של מצרים והפלסטינים, הקוראת לבטל את הצהרתו של טראמפ. ההצעה נוסחה במתינות יחסית על מנת לבודד את טראמפ. ההצעה צפויה ליפול בגלל זכות הווטו של ארצות הברית.