נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכפר המכביה, בו מתח הערב (שלישי) ביקורת על המשטרה, התקשורת ועל ההפגנות נגדו, מעורר תגובות סוערות. ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, צייץ בטוויטר בתגובה לנאום: "מופע אימים של נתניהו. ראש ממשלה שמתייחס ככה לשלטון החוק צריך לרדת מהבמה הציבורית. מגיע לנו יותר מראש ממשלה שמזלזל במשטרה, מחקה מגישי טלוויזיה ומזמין התקפות על נשיא המדינה. הממלכתיות אבדה".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, כתב: "ראש הממשלה, בזמן שאתה תוקף את המשטרה ברמת גן אנחנו בכנס בנתיבות. אנחנו כאן משום שאנחנו רוצים להחליף אותך בבחירות וזה מה שיקרה. Next". 

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, כתב, תוך שהוא מצטט את הדברים שאמר נתניהו בעבר על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט: "החשוד מבלפור ממשיך לזרות חול בעיני הציבור. אך גם הוא יודע: אין מנוס - אם יוגשו המלצות משטרה על פשעים חמורים - לא יוכל להמשיך לכהן. במילותיו - 'ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים גורליים למדינת ישראל'". אלדד יניב, ממובילי המחאה כנגד נתניהו, אמר בסרטון שהעלה לפייסבוק: "ראש הממשלה שלנו עומד מול כל עם ישראל בהדלקת נר שמיני וזה פשוט ראש ממשלה שקרן אין מילה אחרת. אתה מספר לעם ישראל שההפגנות נגדך עשרות אלפי אזרחים שמגיעים ממומנות על ידי הקרן החדשה. אתה חתיכת שקרן אי אפשר לדבר אליך בצורה מנומסת כי אתה פשוט שקרן. עשרות אלפים מגיעים לרוטשילד שבוע אחרי שבוע, עושים שלטים מבריסטולים בבית, באים עם הילדים, מביאים סירים כי אין להם תופים, מביאים דגלי ישראל. כל מי שנמצא בהפגנה יודע שבקושי שומעים את הנאומים כי אין כסף להגברה".



שר הביטחון לשעבר בממשלת נתניהו, משה (בוגי) יעלון, כתב: "יצאתי מאירוע הדלקת נרות עם נכי צה״ל וכוחות הביטחון, וצפיתי במופע המבזה של מי שאמור להנהיג את המדינה ומתנהג כעבריין נמלט, ששורף בדרך את כל מה שבנינו, נלחמנו, נפצענו ואיבדנו חברים בשבילו! ביבי, די! לך! לפני שתשרוף גם את מה שעשית, כשעוד היה אכפת לך מהמדינה!".


חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה: "נתניהו מריח את הסוף? גם אנחנו, סוף סוף! די להתקרבנות. לא חיה נרדפת אלא ראש מממשלה מושחת שנרדף על ידי מעשיו שלו ומנסה להרוס את כל מערכות אכיפת החוק לצרכיו האישיים. אזרחי ישראל הטובים והישרים מכל קצוות הקשת הפוליטית יאמרו לזה: עד כאן".
יו״ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, אמר: ״נתניהו צודק: המאבק נגדו הוא פוליטי, דמוקרטי וסוחף המונים. ראש הממשלה מדליק נרות חנוכה ושורף עוד חלקה של ממלכתיות בכך שהוא משסה שוב נגד המשטרה והתקשורת. כמובן אף מילה על מפוטרי טבע או הנכים שסובלים גם בחג הזה. ההמלצה היחידה שלנו היא בחירות״.

יו״ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה: ״אז מה אם יהיו המלצות משטרה נגדי? ניסיון להלך אימים על שומרי הסף במטרה לרסק אותם עד דק״. בתגובה לדבריו של נתניהו כי ״המפגינים רומסים את שלטון החוק״, אמרה גלאון: ״נתניהו מנסה להסיט את הדיון בחשדות החמורים נגדו בשוחד, מרמה והפרת אמונים בהשתלחות ובהסתה בוטה נגד המפגינים ברוטשילד כאילו הם ממומנים על ידי הקרן החדשה״.

מיקי גיצין, מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, אמר בתגובה להאשמת נתניהו כי הקרן תומכת בהפגנות נגדו: "תעשיית השקרים של ראש הממשלה נמשכת. הערב ניצל נתניהו את הנר האחרון של חנוכה כדי להפיץ שוב את השקר לפיו הקרן החדשה לישראל מממנת את ההפגנות ברוטשילד. מפחיד לחשוב שהאיש שמוביל את ישראל מבסס את שלטונו על מנגנון שקרים, הפחדות והמצאות. גם אם רה"מ ימשיך לחזור על השקר הזה זה עדיין יהיה שקר. אנחנו קוראים לנתניהו להוכיח את האשמתו או להתנצל על דבריו מיד". 

עיתונאי מעריב, יניר קוזין, הגיב לכך שנתניהו חיקה את כתב "החדשות" משה נוסבאום, והשווה אותו לנאום שבו חיקה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כתב אמריקאי: "מעניין ממי שאב ראש הממשלה השראה לחיקוי הנמוך של משה נוסבאום. תעלומה". 

כתב "החדשות", ציון נאנוס, צייץ בתגובה לדברי נתניהו על חקירה שנפתחה בעבר נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין כאשר היה יו"ר הכנסת. "פייק ניוז: כדי להראות כמה המלצות המשטרה אינן ראויות, הביא נתניהו את הדוגמה של רובי ריבלין. רק שנגד ריבלין לא היתה בכלל המלצת משטרה. אחרי חקירה ארוכה התיק נגדו נסגר מחוסר אשמה", כתב. 


מנגד, עיתונאי ערוץ 20, שמעון ריקלין, צייץ בתמיכה בנאום נתניהו: "נאום פצצה. קרן אור אחרונה לחג האורים שמסתיים. סחתיין, ראש הממשלה".