שרת התרבות והספורט מירי רגב התראיינה הבוקר (רביעי) לתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, והתייחסה לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, בו הוא אמר כי המשטרה תמליץ להגיש נגדו כתב אישום, אך כי מדובר בכותרות בלבד ואין להמלצה שכזאת משמעות. שרת התרבות חיזקה את דבריו ואמרה כי לנתניהו אין דבר נגד המשטרה, אך הוא מתנגד לכך שהיא תגיש המלצות על הגשת כתב אישום כי זהו תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה.



"אין לנתניהו דבר נגד המשטרה, הוא מדבר על שני נושאים שמפריעים לרבים בציבור - ההדלפות וההמלצות", הסבירה רגב. "בהליך הנכון המשטרה חוקרת והיועמ"ש מגיש כתב אישום, היועמ"ש דוחה 60% מהמלצות הממשלה. רק השבוע הוא ביטל את ההמלצות נגד רמי לוי. בהליך הנכון המשטרה תשמור על אמון הציבור, והיועמ"ש יעשה את עבודתו".



בנימין נתניהו בכפר המכביה. צילום: קובי ריכטר/TPS
בנימין נתניהו בכפר המכביה. צילום: קובי ריכטר/TPS



"ההמלצה היחידה שתקפה -  המלצת היועמ"ש"



"נתניהו אומר את דעתו בבירור", המשיכה רגב, "הוא לא מתייחס להמלצות של המשטרה כי הן לא אומרות כלום, הן כותרות בתקשורת, ומי שקובע הוא היועמ"ש". השרה אף חיזקה את דבריו, והוסיפה כי "אם המשטרה תמליץ על הגשת כתב אישום, מבחינתנו המלצה זאת לא תקפה, וההמלצה היחידה שתקפה היא של היועץ המשפטי לממשלה".



רגב ביטלה את האפשרות שמי מחברות הקואליציה תפרוש מהממשלה בעקבות החקירות ותכפה בחירות על המדינה, ואף הבטיחה שאם יהיו בחירות, נתניהו ישוב אחריהן לכס ראש הממשלה. "אני מאמינה שחברי הקואליציה ימתינו ליועמ"ש ולא יחזרו על טעויות העבר. נתניהו הוא האחרון שמפחד מבחירות, אנחנו לא חוששים מדבר, ולכן אני מציעה שלא לחגוג על המלצות המשטרה ואני מציעה לכל מי שמנסה ליצור סדקים בקואליציה, להמתין בסבלנות - אנחנו לא מפחדים מבחירות, ואם יהיו, נתניהו יהיה ראש ממשלה גם אחריהן".



על האווירה הציבורית הקוראת לניקוי אורוות בממשלה טענה השרה: "אנחנו לא נאחזים בקרנות המזבח, אנחנו נאחזים בשיטה הדמוקרטית, אני לא מוכנה להיות חלק מהמשחק התקשורתי, מדובר על אנשים שנמצאים בחקירות, לאחר שיסיימו את החקירות נדון בנושא. לא יכול להיות שכל אדם שנחשד במשטרה ייתלה במרכז העיר. לא אתן לזה יד".



כשנשאלה מדוע הצטלם ראש הממשלה לבדו בכנס התמיכה סיכמה השרה רגב וטענה: "אני ראיתי שם את כולם, מהשר ישראל כ"ץ ועד לחיים הנגבי. אין לי מושג מדוע שרה נתניהו לא הגיעה לאירוע, בדרך כלל היא מגיעה לכל הכנסים. בסופו של דבר כולם הגיעו חוץ משרה נתניהו וח"כ ביטן שהיה עליו להיות באזכרה יחד עם שאשתו".