השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב היום (רביעי) לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על המלצות המשטרה. השר ענה לשאילתה של ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), שתהה "כשראש הממשלה זורק את המשטרה לפח יחד עם ההמלצות שלהם. אתה אחראי על המשטרה ובמושגים שלי אתה המפקד העליון שלה. ואני שואל את עצמי איפה השר לביטחון פנים?".



"אני מגבה את משטרת ישראל מיום כניסתי לתפקיד", ענה ארדן, "אני אומר מעל כל במה שאני חושב שהמשטרה עושה את תפקידה ואני לא מטיל דופי בתפקידה". השר הוסיף: "זה מצריך הסבר יותר מעמיק לדברים שראש הממשלה אמר אתמול, כי חלק מהדברים שהוא אמר יש בהם צדק וצריך להסביר אותם בצורה מעמיקה יותר לציבור. אני לא שלם עם כל האמירות ואני לא שלם עם הסגנון או הפרשנות שיכולה להינתן לדברים הללו. הנושא הוא יותר מורכב ואני אתייחס לכך בימים הקרובים".





אמש נאם ראש הממשלה בפני פעילי ליכוד בכפר המכבייה והתייחס בהרחבה להערכות שהמשטרה תמליץ להעמידו לדין בפרשות 1000 ו-2000: "כשכל האמת תצא לאור יתברר שהיה פה מסע ציד מאוד מאורגן כי יתברר דבר פשוט - לא יהיה כלום כי אין כלום. בעוד שבועות בודדים ישבו באולפני הטלוויזיה כתבים ופרשנים חמורי סבר והם יפתחו את מהדורת החדשות בכותרות מפוצצות המלצות חמורות ביותר, יש לומר חמורות מאוד, רוצה לומר מן החמורות שידעה המדינה".

"יהיו המלצות, אז מה?", אמר ראש הממשלה, "רוב רובן של המלצות המשטרה נגמרות בלי כלום. למעלה מ-60 אחוז מגיעות לפח, בלמעלה מ-60 אחוז מדובר בהמלצות שאח"כ מתבררות כהמלצות סרק. על אלפי אנשים מהשורה, באין ספור אנשי ציבור. זה מתחיל בכותרות מפוצצות ורוב הפעמים זה נגמר בלא כלום. אבל בינתיים קורה משהו: בינתיים הורסים לאנשים האלה את החיים שופכים את דמם.