לשכת ראש הממשלה מנהלת מגעים עם נציגי משפחות ילדי תימן החטופים, על הכרה רשמית של המדינה בעוול שנגרם להם, כך דווח אמש ב"כאן" רשת ב'. עמותת עמר"ם, הפעילה בנושא, מסרה היום (חמישי) בשיחה עם מעריב אונליין כי המשפחות דורשות "הכרה היסטורית רשמית וממסדית בחטיפות ובגזענות שעמדה בבסיס הפשע".



על פי הדיווח ברשת ב', בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן רשמי וישיר בין הצדדים, אותו מוביל ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, יואב הורוביץ. לפי הדיווח, גם גורמים בכירים במשרד המשפטים מעורבים במגעים בין הצדדים. "בעקבות ההפגנות בירושלים ובתל אביב ופנייה של עמותת עמר"ם יחד עם העיתונאית רינה מצליח אל ראש הממשלה, נוצר קשר ישיר עם לשכת ראש הממשלה באשר לדרישות הנוגעות למאבק", נמסר למעריב מעמותת עמר"ם, שכאמור פועלת להכרה מצד המדינה בחטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן.



"הדרישות שלנו ברורות: הכרה היסטורית רשמית וממסדית בחטיפות ובגזענות שעמדה בבסיס הפשע, והקמת גוף מקצועי מתוקצב שיפעל בשקיפות שמטרתו איחוד משפחות ושבמסגרתו יהיו כל הסמכויות הנדרשות לרבות פתיחת תיקי אימוץ רישום מאוחר אימוצים בחו״ל וכל סוגיה דומה".



"המאבק ממשיך עד שלא נשיג את מבוקשנו"


בעמותה אומרים עוד כי "הקשר הישיר עם לשכת ראש הממשלה הוא בהחלט הזדמנות היסטורית אבל כרגע הפערים הם לא קטנים, בעיקר בנוגע לסוגיות העיקריות של הכרה וצדק, כשבניגוד לאמור פיצויים היא לא אחת מהן, לכן לצערנו אין מה למהר בקביעות שפורסמו". עוד הוסיפו כי "לבקשת משרד ראש הממשלה השארנו את הדברים עד לרגע זה מתחת לרדאר, אבל כרגע חשוב לציין ששום דבר לא נסגר ולא נתפשר על שום דבר מהותי. עד שלא יושג צדק אמיתי המאבק ממשיך".



כזכור, אמש דווח בחדשות "כאן" כי לשכת ראש הממשלה ונציגי משפחות ילדי תימן מנהלים משא ומתן על הכרה רשמית של המדינה בעוול שנגרם להן בפרשת ילדי תימן הנעלמים. לפי הדיווח של הכתב זאב קם, בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן רשמי וישיר בין הצדדים, אותו מוביל ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, יואב הורוביץ. לפי הדיווח, גם גורמים בכירים במשרד המשפטים מעורבים במגעים בין הצדדים.