עצרת האו"ם תצביע היום (חמישי) על החלטה הקוראת לבטל את הצהרת הנשיא טראמפ לפיה ארצות הברית מכירה בירושלים כבירת ישראל. אחת ממדינות המובילות את המהלך בעצרת הכללית היא טורקיה, שנשיאה, רג'פ טאיפ ארדואן, לא מפסיק לתקוף את ארצות הברית ואת ישראל מאז, ואפילו לפני, ההכרזה של הנשיא האמריקאי. 



היום (חמישי) התייחס ארדואן לאיום של ארצות הברית, שתמנע סיוע כספי ממדינות שיצביעו נגד העמדה האמריקאית. "מר טראמפ, אתה לא יכול לקנות את הרצון הדמוקרטי של טורקיה עם הדולרים שלך", אמר ארדואן. "אני מקווה ומצפה שארצות הברית לא תשיג את התוצאה אותה היא רוצה ושהעולם ילמד את ארצות הברית לקח". 



ארדואן מתייחס לאיומים של ארה"ב לקצץ בסיוע הכלכלי למדינות שיצביעו בעד הצעת ההחלטה באו"ם ונגד עמדת ארצות הברית ."הם לוקחים מיליוני דולרים ואף מיליארדי דולרים, והם מצביעים נגדנו. ובכן, אנחנו נצפה בהצבעה. שיצביעו נגדנו. אנחנו נחסוך הרבה. לא אכפת לנו", אמר אתמול הנשיא האמריקאי לכתבים בבית הלבן. 



עוד קודם לאיום של הנשיא, הבהירה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי בחשבון הטוויטר שלה, כי לא יהיה בכוונתה לעבור בשתיקה על הצבעה נגד הכרזת נשיא ארה"ב. "חברות האו"ם תמיד מבקשות מאיתנו לעשות עוד ולתת עוד", כתבה היילי, "אבל כשאנחנו מחליטים, על פי רצון העם האמריקאי, איפה להציב את השגרירות שלנו, אנחנו לא מצפים שאלו שאנו עוזרים להם יתקפו אותנו, תהיה הצבעה שמבקרת את הבחירה שלנו, וארצות הברית תרשום שמות".


נתניהו: "האו"ם - בית שקרים"

מוקדם יותר היום התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו להצבעה הצפויה בעצרת. לדברי נתניהו, שדיבר בטקס חנוכת בית החולים אסותא באשדוד, אמר כי ""היום הוא יום חשוב מאוד בתוך ישראל וחשוב מאוד מחוץ לישראל. זה לקח 70 שנה עד שארה"ב הכירה בכך רשמית וזה ייקח עוד שנים עד שהאו"ם יכיר בכך גם כן. היחס לישראל מצד מדינות רבות בעולם בכל היבשות משתנה מחוץ לכותלי האו"ם וסופו לחלחל גם לתוך כותלי הבית באו"ם - בית השקרים". 

ראש הממשלה הוסיף כי "מדינת ישראל דוחה את ההצבעה הזו על הסף עוד לפני שהתקבלה. ירושלים היא בירתנו, נמשיך לבנות בה ושגרירויות של מדינות, בראשן ארה"ב, יעברו לירושלים. זה יקרה. אני מבקש להודות לנשיא טראמפ ולשגרירה היילי על ההתייצבות האמיצה שלהם והבלתי מתפשרת עם ישראל ועם האמת. סופה של האמת לנצח".