ח"כ דוד ביטן הודיע אתמול כי הוא מתפטר מתפקידו כיו"ר הקואליציה ועל מינוי ח"כ דוד אמסלם במקומו לתפקיד. בהודעה שפרסם כתב ח"כ דוד ביטן, החשוד בקבלת שוחד, כי המצב הקיים מקשה עליו לבצע את תפקידו ואינו רוצה לפגוע בעבודת הקואליציה ולכן הוא מתפטר. בעקבות מינויו, אמסלם נאלץ לוותר על תפקידו כיו"ר ועדת הפנים, ומי שקיבל הצעה לתפוס את מקומו היה ח"כ יואב קיש.



קיש, שהתראיין היום (חמישי) אצל אילה חסון ב-103FM, סיפר: "אני מודה שרציתי את התפקיד של יו"ר הקואליציה ברמה האישית, אך לא הובטח לי שאקבל אותו לאחר שח"כ ביטן יעזוב את תפקידו, זה היה ברור שזה או אני או ח"כ דודי אמסלם". למרות זאת, קיש מפרגן לאמסלם: "הוא ביצע המון עבודות למען ראש הממשלה ולכן אני לא נעלב מהחלטתו. נתניהו אף הציע לי לעזוב את תפקידי ולעבור לתפקידו הקודם של ח"כ דודי אמסלם כיושב ראש ועדת הפנים, עוד לא נתתי לו את תגובתי על כך ואני אחליט בקרוב על צעדיי".



דודי אמסלם. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



על מצבו של ביטן הוסיף ח"כ קיש: "הוא עובר תקופה קשה ומתמודד עמה בצורה טובה. למרות שאינו יכול להתראיין הוא טוען שיש לו תשובות טובות לכל דבר, אני מקווה שהוא באמת יצליח להוכיח את חפותו".



לפי הדיון הציבורי שמתקיים בתקשורת מצבו המשפטי לא טוב.
"לא סתם אף אחד מהאופוזיציה לא תקף עוד את ח"כ ביטן, בסופו של דבר כולם אוהבים אותו בכנסת. אינני מכיר את פרטי החקירה שלו, אך הדלפות מכוונות עם תקשורת אינטרסנטית הופכת להיות בית המשפט של הציבור לפני שבכלל הגיעו הפרטים ליועץ המשפטי לממשלה, בסופו של דבר אחרי מספר שנים מגלים שמה שהיה זה 'לא כצעקתה'".





"מופעל על גופי החקירה לחץ אדיר להפיל את נתניהו"


על נאומו של ראש הממשלה בכנס התמיכה שהתבצע ביום ג' אמר ח"כ קיש: "ראש הממשלה אמר שני דברים, הוא טען שברוב המקרים המלצות המשטרה לא מגיעות לכתב אישום וזה עובדתית נכון. הדבר השני שאמר הוא שלפי הרגשתו מדובר במשחק מכור ושסימנו אותו. האג'נדה של השמאל היא בוודאי כזו, ראינו זאת בהפגנות בפתח תקווה".



על החלטת הימין לארגן הפגנה במוצאי שבת הוסיף ח"כ קיש: "כולנו נגד השחיתות ולכן אני לא חושב שצריך לעשות הפגנה על הנושא. אני חושב שזו טעות כי בכך הימין נופלים למומנטום של אנשי השמאל, אני לא מתכוון להגיע להפגנה. הלוואי ויכולנו לחיות בעולם בו מתנהלת חקירה משטרתית בלי שאף אחד ידבר על כך".



לא חשת שנפרמה הממלכתיות בנאומו של נתניהו?
"ברור שמדובר בתפקיד ממלכתי אך כל הזמן ישנן הדלפות מגמתיות מהמשטרה והתקשורת. מופעל על גופי החקירה לחץ אדיר להפיל את נתניהו, אין ספק שמדובר בקמפיין של השמאל שהחל כבר בשנת 1996 בניסיון להחליף את שלטונו של בנימין נתניהו".



עריכה: איתמר זיגלמן