ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, ממשיך לתקוף את הממשלה ואת העומד בראשה, בנימין נתניהו. על פי פרסום של "החדשות" הביע היום (חמישי) ברק באירוע הפתיחה של פסטיבל הבננה בעמק הירדן את חששו כי המהלכים של הממשלה יובילו למדינה דו לאומית. "הממשלה הימנית ביותר שהייתה עד היום תגרום להתקוממות והתנגדות אזרחית ולסירובי פקודה מצד קצינים בכירים בצה"ל ואנשי שב"כ", אמר.



"ניסיון לממש את האג'נדה של מדינה אחת יביא לכך שבית המשפט העליון יזרוק אותם מכל המדרגות ויגיד שזה לא חוקתי", הוסיף, "החברה האזרחית תכנס מאות אלפים בכיכרות ותחסום את זה פיזית. התקשורת החופשית תעלה את זה על עמוד קלון ולא תאפשר להעביר את זה. הממשלה הזאת מובילה אג'נדה לאומנית שמחליפה את האג'נדה של הציונות ושל לאומיות בריאה בלאומנות חשוכה משתמשים באיומים קיומיים מבחוץ ובוגדים מבפנים. להסית ולפלג, לזרוע שנאה פנימית כדי להבטיח קיום. ביבי מתמחה בזה - ליצור היטלר של השנה או של השבוע. כל פעם יש היטלר תורן שמאיים עלינו בשואה חדשה".


 
בתגובה לדברי ברק אמר השר אופיר אקוניס מהליכוד ש"מצער שברק פשוט יורד מהפסים. מציוץ לציוץ הוא מקצין את תגובותיו כדי לקבל תשומת לב ציבורית ולצערי, הוא גם מצליח. לראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות המדינה, שוויתר על הכל, כולל העיר העתיקה בירושלים - ובמקום שלום קיבלנו את האינתיפדה החמורה ביותר בתולדות המדינה מוטב להמעיט בהתבטאויות פומביות שמביישות רק אותו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי אמר כי "עצוב שמי שלפני לא המון שנים היה רמטכ"ל וראש ממשלה בישראל מפריח פרובוקציות כדי להכניס את עצמו לסדר היום הציבורי. לדידו, דמוקרטיה זה טוב רק כשהשמאל בשלטון. הרוב המוחלט של אזרחי ישראל מקבל את הכרעת הרוב ולא מעלה על דעתו רעיונות של התקוממות אזרחית. הצהרות מעין אלו הן הסיבה שהמאיימים והחמוצים ישארו מיעוט זניח לעוד שנים רבות".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר אמרה ש"הסרבן היחיד כאן הוא ברק. מסרב לעזוב אותנו בשקט. מסרב להפנים כי הוא שייך לעבר. לעבר הרחוק. המצייץ הלאומי צייץ עוד אמירה טפשית שמבהירה בפעם המי יודע כמה, מדוע היה ראש הממשלה הגרוע בתולדות המדינה וזה שכיהן כאן הכי מעט זמן. זה גם מבהיר מדוע גורש בבושת פנים ממפלגת העבודה. הבנאדם פשוט מנותק וחי חיי רשת״.