ההצבעה נגד ההכרה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל עברה הערב (חמישי) ברוב גדול, כצפוי, ובמערכת הפוליטית מיהרו להגיב. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "בישראל דוחים את החלטת האו"ם ובמקביל מביעים שביעות רצון מהמספר הגבוה של המדינות שלא הצביעו בעד ההחלטה. מדינות שרה"מ נתניהו ביקר בהן – באירופה, אפריקה ואמריקה הלטינית. ישראל מודה לנשיא טראמפ על עמדתו החד משמעית בעד ירושלים ומודה למדינות שהצביעו יחד עם ישראל, ביחד עם האמת".





נתניהו עצמו אמר באנגלית בסרטון שפרסם כי "ישראל דוחה לחלוטין את התוצאות. ירושלים היא בירתנו תמיד הייתה ותמיד תהיה. אבל אני כאן מעריך את העובדה שהרבה מדינות סרבו לקחת חלק בתאטרון האבסורד הזה. במיוחד אני רוצה להודות לנשיא טראמפ ולשגרירה היילי שהגנו על ישראל והגנו על האמת"



יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי אמר כי "ירושלים היא בירתנו לפני ההחלטה ולאחריה. ממליץ לאו"ם לעסוק בנושאים שיש בכוחו לשנות לטובה". ח"כ אחמד טיבי יו׳ר אמר ש"העולם הצביע נגד הנשיא טראמפ ונגד החלטתו ההרפתקנית. האיומים של טראמפ לא הפחידו את העולם ורק 9 מדינות נכנעו לקאובוי המשתולל. גם התקפתו המקדימה של נתניהו לא הזיזה למדינות העולם ובכלל התרשמתי מהתרומה האדירה של נתניהו למעמדה הבינלאומי של ישראל. ברור שמסעותיו התכופים בעולם שינו לחלוטין את התמונה. הגיע הזמן לוועידה בינלאומית בענין הפלסטיני במקום הטראמפומטיה , הדיפלומטיה ההזויה של טראמפ . העולם עמד לצד העם הפלסטיני ולצד החוק הבינלאומי".



גדעון סער הגיב ואמר כי "כל הצבעה כמו שהייתה הערב באו״ם או במוסדות בינלאומיים אחרים רק מחזקת את כולנו לעמוד איתן על זכויותינו על בירתנו ירושלים ועל ארצנו: ארץ-ישראל". ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר כי "שום הצבעה באו"ם לא תשנה את האמת: ירושלים היא בירתנו הנצחית!


תודה לנשיא טראמפ ולשגרירה היילי על העמידה לצידה של ירושלים".



כל הצבעה כמו שהיתה הערב באו״ם או במוסדות בינלאומייים אחרים רק מחזקת את כולנו לעמוד איתן על זכויותינו על בירתנו ירושלים ועל ארצנו: ארץ-ישראל

— גדעון סער (@gidonsaar) December 21, 2017


יו״ר מרצ זהבה גלאון: ״נתניהו נאחז בציפורניים כטובע בקש בכל הצהרה של האמריקאים או של האו״ם כדי להסיח את הדעת משני דברים: האחד, שבמשך עשור לא עשה כלום כדי לקדם את פתרון שתי המדינות, והשני, מחפש דרכים להסיט את הדיון מהחקירות שלו, שבעקבותיהן איבד את הלגיטימציה למשול״.
 
גלאון מוסיפה: ״ההצבעה הערב באו״ם, כמו ההצהרה של טראמפ, לא משנה את המציאות. ירושלים היא בירת ישראל, לא בגלל שטראמפ הצהיר שיעביר אליה את השגרירות, אלא בגלל שהכנסת, בית המשפט העליון והממשלה יושבים בה. כך גם שום הצהרה של האו״ם לא תשנה את המציאות שבירושלים המזרחית חיים פלסטינים ושהדרך היחידה לשנות את המציאות היא בידיים שלנו - לא בהצהרות או הצבעות, אלא בהגעה לפתרון שתי המדינות״.
 
השר לנושאים אסטרטגיים ולביטחון הפנים גלעד ארדן: "הקשר ההיסטורי של עם ישראל לירושלים חזק יותר מכל החלטה של האומות המפוחדות שלא מוכנות להודות באמת-ירושלים היא בירת מדינת ישראל והעם היהודי. בזמן שארה"ב מכירה באמת הפשוטה הזאת, האו"ם בוחר שוב לתמוך בשקר ולהתעלם ממציאות שקיימת כבר 70 שנים. תשובתנו לקמפיין של אבו מאזן ותומכיו באו"ם כנגד ישראל וארה"ב תהיה חיזוק הריבונות והביטחון בכל חלקי ירושלים ובנייה בהם. הפלסטינים מאיימים, האומות מצביעות, ואנחנו נבנה ונחזק".
 
יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה: "נראה שמסעותיו הבלתי פוסקים של ראש הממשלה בעולם באמת משמשים בעיקר להתחמקות מחדר החקירות כי בזירה המדינית הבינלאומית עדיין קיים רוב גדול ומוחלט המאמין שגם לעם הפלסטיני, כמו לכל עם אחר, מגיע מקום מתחת לשמש וזכות להגדרה עצמית. ההצבעה הערב של רוב מדינות העולם נגד הצהרת טראמפ, חרף מסע הלחצים והאיומים, היא סתירה למדיניות של טראמפ ונתניהו וקריאה ברורה של הקהילה הבינלאומית למען השלום ולמען זכותו של העם הפלסטיני למדינה עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית".
 
ח"כ ד"ר נחמן שי: "זהו יום שחור לקהילה הבינלאומית שהתעלמה מרצונה הלגיטימי של מדינה לקבוע את בירתה. על אף שהחלטה זו התקבלה ברוב גדול, היא אינה משנה ולו דבר במצב השורר בשטח. ירושלים היא בירתנו ועדיין תישאר פתוחה לכל הדתות. אולי הגיעה העת שמדינת ישראל תשקיע בירושלים במשאבים ראויים, כך שתהיה ראויה לתואר בירת ישראל".