השר לעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן התייחס היום (שבת) להודעת משרד החוץ הדני, לפיה יופסקו כספי סיוע, ויוקשחו התנאים להעברת כספים לארגונים פלסטינים לא ממשלתיים ואמר כי "מדובר בהישג משמעותי לישראל, במאבק התקיף נגד ארגוני החרם". הוא הסביר: "לא יתכן שמדינות אירופה ימשיכו לממן ארגונים פלסטינים, הפועלים כדי לקדם חרם, ולהציג תמונה מעוותת ומסולפת של ישראל, וחמור מכך- מקיימים קשרים עם גורמי טרור".
ארדן המשיך ובירך את שר החוץ הדני סמואלסן על החלטתו. "זו החלטה צודקת ומתבקשת ואני שמח שדנמרק השכילה להבין שמשלם המיסים הדני אינו חפץ במימון, ישיר או עקיף, לארגונים פלסטינים בעלי קשרים לטרור". הוא סיים וקרא "למדינות נוספות ביבשת אירופה לנהוג באותה מידה של אחריות מוסרית, ולנקוט בצעדים דומים".
כזכור, משרד החוץ הדני פרסם אמש הודעה רשמית על הפסקת כספי סיוע והקשחת התנאים להעברת כספים לארגונים פלסטינים לא ממשלתיים וזאת בעקבות לחץ שהפעילו גורמים ישראלים. שר החוץ הדני סמואלסן כתב בהצהרה הרשמית כי הוא "מייחס חשיבות רבה להגעת הסיוע הדני אל היעדים שאליהם הוא נועד. לכן, במשך החודשים האחרונים, ערך המשרד בדיקה מקיפה בנושא, ובסיומה החליט על הקשחת התנאים לקבלת סיוע דני ע"י ארגונים פלסטינים לא- ממשלתיים".

לפי ההודעה, רוב הסיוע הדני שהוקפא בחודשים האחרונים (מאז פתיחת הבדיקה במאי 2017) - לא ישולם. סמואלסן הבהיר כי מספר ארגונים הזוכים לכספי סיוע דני כיום, לא ימשיכו ליהנות מתמיכה דנית בעתיד.