פניית פרסה? יו"ר הקואליציה דודי אמסלם הבהיר הערב (שבת) כי בדבריו שאמר במהלך במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת, לא התכוון כי על ראש הממשלה נתניהו יהיה להתפטר במקרה של הגשת כתב אישום בפרשת המתנות. "צר לי לאכזב את השמאל והתקשורת", כתב אמסלם בחשבון הטוויטר שלו והבהיר, "זו עמדתי: להמלצות המשטרה מבחינה משפטית וציבורית אין שום משקל. מבחינתי שוחד זה קבלת מעטפות וכספים אסורים, לא סיגרים מחבר אישי. כתב אישום על שוחד במקרה הנ"ל אינו רלוונטי בכלל לנתניהו. שבוע טוב".




כזכור, במהלך הכנס אמר יו"ר הקואליציה כי "ראש ממשלה שמוגש נגדו כתב אישום על שוחד לא יכול להמשיך לכהן", והוסיף שהוא "חושב שבמשטר דמוקרטי סביר והגיוני לא חוקרים ראש ממשלה כי קיבל מחבר שלו סיגר. מדובר במוצר מתכלה זה מדרון חלקלק. אולי מחר נעצור ראש ממשלה שקיבל חפיסות שוקולד?".



יו"ר הקואליציה המשיך: "אני לא רוצה לחיות בעולם שאם אני רוצה לתת לחבר שלי סיגר, אני אגיד לו חכה אני אתקשר למנדלבליט לשאול אם מותר. חוק המתנות קושר בין המתנה לבין השירות שאתה נותן. אין בעיה עם המתנה, יש בעיה אם אתה תחזיר על המתנה שלך במישור הציבורי".



"למשטרה אין ברירה, היא כבר יצאה לדרך. היא תמליץ על כתב אישום, ציין אמסלם בנוגע לחוק ההמלצות שצפוי לעלות לקריאה שנייה ושלישית אך לא יחול על נתניהו, "המשטרה במשטר דמוקרטי אמורה לחקור והפרקליטות להשתמש בראיות אבל כאן יש מצב הפוך - המשטרה רוצה להתקדם מהר. לפני שאני מקדם את החוק. לכן המשטרה צריכה רק לחקור. התפקיד שלה הוא לא להמליץ".