שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי), הזמין את הציבור וקרא לו להגיע לתפילה המונית בכותל למען הורדת גשם בעקבות הבצורת שהולכת ומחריפה. על התפילה סיפר הבוקר (ראשון) השר ב-103FM: "אני קורא לכולם להגיע ביום חמישי לכותל המערבי, הרבנות הראשית מובילה את היוזמה ואנחנו מצטרפים אליהם. אנחנו אחרי ארבע שנות בצורת, הנחלים מתייבשים, בכנרת צצים איים וחסרים מים לחקלאים. קראנו בתנ"ך על מקרים בהם ביקשו מהקדוש ברוך הוא להוריד גשם והוא אכן שמע לתפילות, כך עשה גם אליהו הנביא. אנחנו ממשיכים את התפילות, אם זה לא יועיל זה בטח לא יכול להזיק". 

על טענות המדענים כי מדובר בשנת בצורת השיב: "מדע ואמונה אינם עומדים בסתירה. במקורות היהודים שלנו ישנם הרבה עדויות על כך שתפילות אכן עזרו ולכן אני קורא לכל אחד להתפלל בדרכו. מי שאינו מעוניין אינו חייב, אנחנו לא כופים על אף אחד להצטרף אלא רק מזמינים. אני מאוד מקווה שהתפילות יעזרו. זה מזכיר לי את הסיפור על הרב שקרא לכל העם להגיע לתפילה המונית להורדת גשם, כשכולם הגיעו הוא החליט לשלוח את כולם הביתה מכיוון שאף אחד מהם לא הגיע עם מטרייה וזו עדות לכך שהם לא האמינו שהתפילות יעזרו. הביאו מטריות לכותל והגיעו בהמוניכם".



על מצב החקלאות בישראל סיפר השר: "על פי הנתונים נראה שעלולה להיות שנה חמישית ברציפות של בצורת, מדובר במכה קשה לתחום החקלאות בישראל שפוגעת בציבור כולו. אחרי חמש שנים אנחנו נמצאים במחסור גדול בחקלאות ונעזרים במתקני התפלת מים אך זה לא מספיק ויש להקים עוד מתקנים לשנים הבאות. הציבור יצטרך לחסוך במים ולא לבזבז אותם לחינם- ישראל מתייבשת". 
עריכה: איתמר זיגלמן