המערכת הפוליטית רועשת וגועשת בשבועות האחרונים, וסיבות לא חסר. החקירות של ראש הממשלה נתניהו ושל דוד ביטן,הפגנות המחאה בתל אביב וירושלים או המשבר התורן סביב השבת עם החרדים.  לכן, לא פלא שהפרשנים הפוליטיים חוגגים סביב תרחישים שגם אם נראים דמיוניים כרגע, בפוליטיקה הישראלית כמו שלמדנו - הכל אפשרי. 



 פרשן ערוץ 10 רביב דרוקר התייחס היום (שני) לתרחיש של חיבור פוליטי בין כחלון ללפיד, תרחיש שדרוקר גורס שיכול לחולל מהפך מול שלטון הימין. "מקורבים לשניים כל הזמן משחקים בדבר הזה, כאשר גם גבי אשכנזי בסיפור. למה זה מעשי יותר מכל תרחיש אחר? קודם כל כי קואליציה כזו יש לה את הסיכוי הכי טוב להביא את אביגדור ליברמן".



דרוקר הסביר: "שניהם לא אמרו מילה רעה אי פעם על ליברמן, לפיד נזהר מלהתייחס אליו, למרות הדיבורים שלו על השחיתות והעובדה שיואב סגלוביץ' במפלגה שלו, מי שהיה ראש אגף חקירות שהמליץ בזמנו להעמיד לדין את ליברמן. כחלון בכלל בברית עם ליברמן. המספרים של כחלון ולפיד כשהם מתאחדים עם גבי אשכנזי לכאורה מאוד מרשימים בסקרים, 33-35 מנדטים. זהו המספר היחיד שנותן לכאורה נוק אאוט לנתניהו". 



יצטרף למפץ? ליברמן. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יצטרף למפץ? ליברמן. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



"לגבי משה יעלון", אמר דרוקר, "חלק מהבדיקות של הסוקרים הראו שהוא מזיק יותר משהוא מועיל, אשכנזי לעומת זאת שווה איזה ארבעה מנדטים. זאת, כיוון שתמיד הרמטכ"ל הלא מוכר יותר פופולרי  ואטרקטיבי יותר מרמטכ"ל המוכר. זה נכון גם לגבי בני גנץ שמוסיף עוד יותר, כי עליו אנו יודעים עוד פחות". 
פרשן ערוץ 10 אף התייחס לשאלה מי יוביל את הגוש העתידי הזה: "מכיוון שהם יכולים להביא גם את המחנה הציוני וגם את ליברמן, יהיה מאבק על הבכורה. לפיד כבר הראה שהוא לא יוותר על להיות מספר אחת, הוא גם לא הסכים לרוטציה אפילו שהיו לו הצעות, ואפילו אם המשמעות היא המשך שלטון נתניהו. גם לא בבחירות האחרונות שלכאורה הוא עמד בראש קמפיין קשה כזה. אני לא רואה אותו מוותר לכחלון, אבל כחלון יכול לוותר ללפיד. הוא יישאר שר אוצר, אשכנזי או ליברמן יהיו שרי ביטחון. יש לזה סיכוי לא רע בכלל".