לאחר יותר מ-42 שעות של דיונים, ויותר מ-1,300 הסתייגויות שהגישה האופוזיציה - עבר הלילה (חמישי) חוק ההמלצות, שנועד למנוע מהמשטרה להגיש חוות דעת לפרקליטות בתיק המלווה על ידי עורך דין מטעמה בסיום החקירה. 59 חברי הקואליציה הצביעו בעד החוק מול 54 מתנגדים, כאשר מההצבעה נעדרו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הרווחה חיים כץ וחבר הכנסת דוד ביטן (שלושתם מהליכוד), שמנועים מלעסוק בחוק וזאת בשל חקירה משטרתית שמתנהלת נגדם, השר נפתלי בנט (הבית היהודי) שנמצא בלונדון, השר דוד אזולאי (ש"ס) שנמצא באירוע משפחתי וחברות הכנסת רחל עזריה ומרב בן ארי (כולנו) שקיבלו אישור לכך מראש מפלגתן, שר האוצר משה כחלון.



ח"כ איילת נחמיאס ורבין אחרי ההצבעה על חוק ההמלצות

לאחר ההצבעה, אמר ראש סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון כי הפיליבסטר שביצעה האופוזיציה הוא קדימון לבאות, ושבכוונתה להמשיך ולהניח קשיים לרגלי הקואליציה בניסיונותיה לחוקק חוקים שהם לדבריו אנטי חברתיים ואנטי דמוקרטיים. "השבוע האופוזיציה יישמה את הדמוקרטיה במיטבה אף שתוצאות ההצבעה היו ידועות מראש. המאבק על חוק ההמלצות הוא רק דוגמה למאבקים הבאים שהאופוזיציה תנהיג בתגובה ליוזמות החקיקה האנטי חברתיות והאנטי דמוקרטיות של הקואליציה. בכל פעם שהממשלה תעדיף את מקורביה או את ראשיה על פני הציבור, האופוזיציה תמלא את תפקידה כשומר ותגיב. אני מודה לכל ראשי סיעות האופוזיציה ולחברי הכנסת מן האופוזיציה על שיתוף הפעולה המלא". חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הוסיפה: "אנחנו הפסדנו בכבוד, הם ניצחו בבושה".



יאיר לפיד הודיע: נגיש בג"ץ בבוקר



הדיון עצמו היה סוער ובמהלכו התקיימו חילופי דברים קשים בין חברי הקואליציה לאופוזיציה. שרת המשפטים, איילת שקד, תקפה את יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, בעקבות הבג"ץ שבכוונתו להגיש במידה והחוק יעבור. "כשאתה עומד כאן ואומר אחרי שלא הצלחתם להפיל את החוק שתפנה לבג"ץ - אתה משפיל את הכנסת ולא מבין כלום במשפט חוקתי", הטיחה בו. בעקבות כך התפתח דין ודברים בין ח"כ דוד אמסלם שעלה להציג את החוק לבין ח"כ יואל חסון.



כזכור, החוק שיזם יו"ר הקואליציה הטרי מבקש לאסור על המשטרה לפרסם את המלצותיה בחקירות של אישי ציבור. בעקבות הביקורת על החוק בצמרת המשטרה והמערכת המשפטית והפגנת הענק בתל אביב, ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו להחריג את עצמו מהחוק והוא לא יחול על חקירות המתנהלות כעת בעניינו. אולם, הוא יהיה בתוקף לגבי חקירות שייפתחו בעתיד, אם יהיו כאלה.




ההצבעה על חוק ההמלצות. צילום: יניר קוזין
ההצבעה על חוק ההמלצות. צילום: יניר קוזין