שגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, הגיש היום (חמישי) בתום סאגה קצרה את מכתב העזיבה של ישראל מהארגון. השגריר הגיע לשערי מבנה הארגון במטרה לבצע ניסיון של מכתב העזיבה הרשמי והפסקת החברות של מדינת ישראל באונסק"ו. שם מצא את מטה הארגון סגור ונעול כאשר הוא מאויש רק על ידי אנשי וכיבוי אש.



"הגעתי היום יחד עם עוזרי וראשית הגשנו לשומרים מארז שוקולדים לרגל השנה האזרחית החדשה ובכדי להמתיק את ההפרעה המיוחדת", סיפר שאמה הכהן, "באדיבותם הסבירו שעם כל רצונם אין באפשרותם לחתום כי נתקבל דבר דואר וכן לא לקבל שום מסמך לידיהם, אפילו דברי דואר שמגיעים על ידי שירות הדואר הצרפתי זוכים לסירוב קבלה".



מכתב הפרישה מאונסק"ו עם הסירוב לקבלו. צילום: המשלחת הישראלית לאונסק"ו



כרמל שאמה הכהן עם השוקולדים. צילום: המשלחת הישראלית לאונסק"ו



"לאחר שעמדנו על רצוננו לפגוש את הממונה עליהם בתוך משרדי הארגון, נכנסנו והגענו עמו להסכמה שיאשר לנו בכתב על גבי המכתב את ניסיון המסירה ואת סירובם לקבלו. המכתב עם דברי הממונה נשלח לתיבת הדואר האלקטרוני של המנכ"לית ולפי מה שסוכם עמה היא תראה בכך מסירה והודעה רשמית על עזיבה שבוצעה במהלך שנת 2017".



"ישראל עשתה כל מאמץ בכדי להשלים את מהלך העזיבה בהקדם האפשרי בצמוד לארה"ב ולמנוע הקלעות לא רצויה למשך עוד שנה בתוך הארגון האומלל הזה שנחטף על ידי מדינות ערב והאיסלאם", אמר שאמה הכהן, "יש לציין לחיוב את הדלת הפתוחה ושיתוף הפעולה הענייני והחיובי של המנכ"לית החדשה עם המשלחת הישראלית ולהודות לה על כך, ולקוות לטובת מטרות הארגון הנאצלות שהיא תצליח לטהר את הארגון מהזיהום הפוליטי שהפך כל חלקה טובה בו לנגועה. דבר זה יאפשר לו לחזור ולהיות ארגון מקצועי לטובת כולם שמגשר ומחבר וכן גובר על כל מחלוקת פוליטית, ובטח על ניסיונות הסתה ושכתוב של ההיסטוריה".



על פי הכללים צריכה מדינה הרוצה לעזוב את הארגון להגיש את בקשת העזיבה בשנה אחת, והעזיבה עצמה מתבצעת בשנה שלאחריה. מסיבה זאת הזדרזו בישראל להגיש את המכתב לפני תום השנה האזרחית ועל אף העובדה שהארגון לא פעיל בימים אלו. הודעת המנכ"לית תאפשר לישראל לעזוב את הארגון ב-2018.