ממשיך לתקוףעוזי ארד, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב הבוקר (שני) בגל"צ לפרסום חלקים מעדותו בפרשת הצוללות. לדבריו, "העדויות שנחשפו הן יותר לקט ראיונות - לא זכור לי שהדברים הוצגו כמו שנאמרו במשטרה". מלבד זאת, הוא הצהיר כי "נתניהו התאמץ יותר בעבור האשרה של ארנון מילצ'ן". 



ארד התייחס לעדות נתניהו, שבה טען כי נתניהו הוא שהעניק סיוע בהנפקת אשרה גם לארד, ולא רק לארנון מילצ'ן, כשאמר: "אי אפשר להשוות בין אדם פרטי לביני, שהייתי נציג המדינה. נתניהו התאמץ יותר בעבור האשרה של מילצ'ן". 


 


הוא הסביר כי "עצם ההשוואה היא המוכיחה את הבעייתיות, אני לא ביקשתי ויזה, הייתי צריך דרכון דיפלומטי לתפקידי כראש המל"ל. ההשוואה בעייתית מכיוון שהיא לא מבחינה בין דבר מתחייב - הדרכון הדיפלומטי של התפקיד. כל ההליך הזה התבצע בדרגי העבודה בלי צורך בהתערבות ראש הממשלה".



מילצ'ן ונתניהו. צילום: פלאש 90
מילצ'ן ונתניהו. צילום: פלאש 90



"במקרה של מילצ'ן", הוסיף ארד, "מדובר באזרח פרטי - הוא ניצל את קרבתו לראש הממשלה, ביקש את התערבותו, והוא נקט בהתערבות שאין בה אח ורע, כשהתקשר למזכיר המדינה, והטיל את כל כובד סמכותו. אני חושב שהוא לא עשה את זה בשביל כל אדם אחר, הוא עשה את זה בגלל הסיבות שנחקרו. בתור מי שאמון על סדרי והלכי מגעים בין מדינות, התערבות של ראש מדינה זה דבר שאין להשתמש בו אלא אם אין ברירה".



מהליכוד נמסר בתגובה כי "עוזי ארד נאלץ לעזוב את תפקידו בגלל בעיות ביטחוניות רגישות ומאז הוא לא מפסיק להשמיץ בשקרים את ראש הממשלה נתניהו. טענותיו על שמרון ומולכו הזויות ונובעות ממרמור ומיצר נקמה".