חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) התייחס הבוקר (שני) לוויכוח בנוגע לקיזוזו בהצבעה על חוק המרכולים בשל לכתה של אשתו יפה גליק. "מתחנן בכל לשון של בקשה שלווייתה של רעייתי היקרה לא תהפוך בשום אופן לנושא למריבה. בבקשה הרבו אהבה ואנרגיות חיוביות", כתב הח"כ. כזכור, האופוזיציה הודיעה כי כי אין בכוונתה לקזז חברי קואליציה שייעדרו מההצבעה בקריאה שנייה ושלישית המתוכננת הערב בנוגע לחוק שאמור להסמיך את שר הפנים לפסול חוקי עזר עירוניים שמאפשרים פתיחת עסקים בשבת.



מתאם האופוזיציה, ח"כ יואל חסון, הבהיר כי למרות הטרגדיה שפקדה את ח"כ גליק, האופוזיציה לא תקזז אותו. "אני משתתף מעומק הלב בצערו הגדול של ח"כ גליק על מות רעייתו. חוק המרכולים לא דחוף, 70 שנה חיינו פה מצוין בלעדיו. אין קיזוזים והקואליציה יכולה לדחות את ההצבעה. זה בידיה". גם יו"ר סיעת מרצ, חבר הכנסת אילן גילאון, שבקריאה הראשונה של החוק שבר את המשמעת האופוזיציונית וקיזז את השר דוד אזולאי (ש"ס) בשל טיפול רפואי, הבהיר שאין בכוונתו לחזור על הקיזוז, וזאת לאחר ביקורת שנמתחה עליו מצד חבריו למפלגה, לאופוזיציה ואנשי שמאל רבים.



גילאון אמר למעריב אונליין על סירוב האופוזיציה להתקזז עם ח"כ גליק: "מה הבעיה. זה נושא דחוף כל כך? אי אפשר לדחות את ההצבעה על המרכולים? גליק חבר נפש שלי. אני הולך להלוויה וקיזוז לא יהיה. הקואליציה הפעם עליה הראיה. בפעם הקודמת אני הייתי לבד מול הדבר הזה. הייתה אלי פנייה אישית ולא יכולתי לשנות את זה. שוחחתי בשעת ערב מאוחרת עם השר אזולאי ונתתי לו קיזוז. הפעם מדובר במקרה אחר. שתתכבד הקואליציה להוריד את הנושא הזה מסדר היום. אם היא לא תוריד את זה אי המוסר בראשה".





זעם בקואליציה: "אי קיזוז ח"כ גליק בחוק המרכולים - חוסר אנושיות"


בקואליציה האשימו את האופוזיציה בניצול ציני של מחלתו של אזולאי ומותה של אשתו של ח"כ גליק, וקראו לאופוזיציה לחזור מההחלטה, אותה הגדירה כלא אנושית. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס להחלטתה של האופוזיציה שלא לקזז את ח"כ גליק וקרא לה לבטל אותה: "זכותה של האופוזיציה לא לקזז את יהודה גליק. זכותי לומר שאני מכיר תרבות אחרת. קורא לאופוזיציה לחזור בהם מההחלטה חסרת הרגישות הזו לטובת כולנו". השר יריב לוין אף אמר מילים קשות יותר, וטען כי מדובר ב"חוסר אנושיות מוחלט".



"בדמוקרטיה, ההצבעות בכנסת צריכות לשקף את רצון הבוחר ולא לעוות את יחסי הכוחות על ידי גילוי חוסר רגישות וחוסר אנושיות מוחלט במקרים בהם אדם נמצא באבלו, או במיטת חוליו. חברי האופוזיציה שמרבים לדבר על זכויות אדם ומתהדרים כביכול בייצוג ההומניות עלי אדמות, מתנהגים כאחרוני העסקנים כאשר הודיעו שלא יקזזו את השר אזולאי ואת ח״כ גליק, לאחר שבשבוע שעבר השמיצו באופן בוטה את חברם ח״כ גילאון שגילה חמלה וסייע לשר אזולאי. בושה וחרפה״, אמר השר.