נדחתה ליום חמישי חקירתו הרביעית של חבר הכנסת דוד ביטן. פרקליטו של יו"ר הקואליציה לשעבר אפרים דמרי הגיש היום (שני) ליחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בקשה לדחות את החקירה המתוכננת למחר כשהוא טוען כי בעקבות סדרת חוקים שאמורים לעבור והיעדר רוב לקואליציה, קיים סיכוי סיכוי גדול כי ההצעות יימשכו לתוך הלילה, וכן, לאור העובדה שאחד החוקים עלול לגרום להפלת הממשלה, מחויבים אנשי הקואליציה להישאר בעוצר מוחלט, ועל כן לא יוכל ח"כ ביטן להתייצב לחקירתו. בעקבות הפנייה, אישרו לבסוף אנשי המשטרה את הבקשה.



בתוך כך, יאח"ה מבקשת להאריך עד לחודש מאי, כלומר ב-120 יום, את תנאי שחרורם של ראש עיריית ראשל"צ דב צור, סגנו יוסי חממי ומנכ"ל החברה הכלכלית בראשל"צ אייל מושייב. 



השלושה שוחררו ממעצרם בתנאים מגבילים לרבות הרחקה ממשרדי העיירה והחברות העירוניות הכפופות לה, וכן נאסר על צור להתעסק בניהול ענייני העירייה או לחתום מטעמה. השלושה כאמור חשודים במעורבות בפרשת השחיתות בעיריית ראשל"צ הנחקרת על ידי יאח"ה, ובמרכזה עומד לפי החשד ח"כ דוד ביטן.


בתגובה לכך, פרקליטיו של צור, עו"ד גיורא אדרת וטל שפירא הגישו לבית משפט השלום בראשל"צ את עמדתם בעניין בקשת המשטרה וציינו כי הם מתנגדים אליה. עורכי הדין ביקשו מביהמ"ש לקבוע דיון בעניינו של ראש העירייה ליום חמישי הקרוב, יממה לפני שיפוג תוקפם של תנאי השחרור הקודמים שהושתו על מרשם.

בבקשה החדשה שהגיש בעניינו של צור, ציין נציג היאח"ה רפ"ק עו"ד ערן שפי, כי היחידה החוקרת "קידמה את החקירה בצורה נמרצת ומשמעותית חרף ריבוי המעורבים בפרשה ועובדת קיומו של חג החנוכה, עת חקרה מעורבים רבים, ביצעה פעולות חקירה משמעותיות וביססה מסקנות המחזקות את החשד כנגד המשיב ומעורבים אחרים".

דב צור. צילום: אבשלום ששוני


עוד ציין נציג היאח"ה, כי "נוכח היקף הפרשה לא עלה בידי המבקשת להשלים את כל הליכי החקירה אשר יכול שישובשו על ידי המשיב עת יפקעו האיסורים שהטיל עליו בית המשפט כאמור לעיל, ביחס לרשימת הפעולות נפנה לדוח הסודי".

בינתיים נראה שהמשטרה והפרקליטות עומדות על סף חתימת הסדר טיעון עם אחת מדמויות המפתח בפרשה, חברו הקרוב של ח"כ ביטן - איש העסקים משה יוסף, בעלי חנות הרהיטים "מצדה" בראשל"צ. במשטרה מאמינים כי יוסף שימש כצינור להעברת כספי השוחד מקבלנים לח"כ ביטן, החשוד המרכזי בפרשה.

יוסף מעכב את חתימתו על ההסדר עד שיובטח לו כי לא יידרש להעיד או למסור פרטים נגד שום גורם ממשפחת ג'רושי, ששמה שורבב לפרשה. אם יחתום, יעביר יוסף לחוקרים מידע על עסקאות עם ח"כ ביטן, שלהן היה שותף לכאורה, בהן גם כאלה שתועדו בסרטונים שבידי החוקרים. נוכח העיכוב בחתימה החליטה המשטרה להמשיך בחקירתו של ח"כ ביטן.