הקואליציה דחתה אמש את ההצבעה על חוק המרכולים בשבוע, כיוון שלא הצליחה להשיג רוב. במוקד הסערה עמד הסירוב של האופוזיציה להתקזז בהצבעה בכנסת עם ח"כ יהודה גליק, שאשתו נפטרה וח"כ דוד אזולאי שמאושפז בבית חולים. אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני, הגיב הבוקר (שלישי) לדברים בראיון לניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM: "זה ממש לא צריך להקפיץ אתכם. לא מדובר בתקנות לשעת חירום, לא ביטחון המדינה או תקציב שיש לו תאריך מסוים. מדובר בהצעת חוק גרועה ומיותרת, שאפשר לחוקק אותה גם בעוד שבוע או שבועיים. אולי בכלל צריך לבטל את נושא הקיזוזים ולדחות את החקיקה, לא קרה שום דבר".

גבאי המשיך: "כמה אפשר להאשים את האופוזיציה בבעיות של הקואליציה? יש להם את אביגדור ליברמן, שהם יקזזו אותו, אבל בתוך הקואליציה הם לא מוכנים לקזז. כמה אפשר לשלוט במדינה ולהתנהג כאילו אתה באופוזיציה?". על קבלת ההחלטה שלא להתקזז אמר: "ח"כ יואל חסון יו"ר האופוזיציה החליט לא להתקזז, אחרי שהתייעץ עם ח"כ עפר שלח ועם אחרים, ואני גיביתי אותו".


יו"ר "המחנה הציוני" הגיב לדברי שר הביטחון ליברמן, שטען שהאופוזיציה בישראל היא כמו הארגונים הקיצוניים בעזה, כי גם היא מנסה לגרור את ישראל לסבב לחימה נוסף מול חמאס. "איך היתה נראית הרשת ואיך היה נראה נתניהו, אם פוליטיקאי מהשמאל היה משווה את הימין לארגונים הסלפים?", אמר גבאי. "ליברמן עוד לא הפנים שהוא שר ביטחון ומתנהג כאילו הוא באופוזיציה. צריך להפסיק להתנהג כבת יענה. שראש הממשלה ידבר ויפסיק להתחבא. הוא נוכח-נפקד בנושא הזה כבר חודש".
"אני לא בעד הסלמה ואני לא נתניהו וליברמן שהבטיחו לרסק את החמאס", המשיך גבאי. "ביקרתי בשבוע שעבר פעמיים ביישובי גבול עזה וצריך להכיר בבעיה. החמאס מתעלם מהירי. הם למדו מערפאת שהיה אומר לנו משהו אחד ובו בזמן קורץ לתנזים. העובדה היא שאיבדנו את ההרתעה. יורים עלינו כ-50 פצצות מרגמה וטילים במשך חודש. צריך לחדד שאין ירי על ישראל בלי תגובה שמרגישים אותה. בואו לא נעבוד על עצמנו. יש מפקדים מקומיים שמהאזורים שלהם יורים טילים. אם הם יידעו שאפשר לפגוע בהם, ואני לא מדבר על ראשי החמאס. צריך לפגוע במפקדים שמהאזורים שלהם יורים, ובמוצבים שבאזורים האלה".
  
גבאי המשיך ותקף את הממשלה על מדיניותה הביטחונית: "הם לא מגלים אחריות בלתת לצד השני תקווה. לא יכול להיות שבגלל שיקולים פנימיים אנחנו לא עוזרים לתושבים בעזה בתשתיות והכנסת מוצרי צריכה. הצד הימני בקבינט אומר לא לתת להם כלום ולהוביל אותם למצוקה. המצוקה הזו הובילה אותנו ל'צוק איתן'. במערכת הביטחון מאוד מאמינים בלתת לצד השני תקווה. למשל, לקשור בין חילופי שבויים לבין מתן אפשרות לתושבים מעזה לעבוד בישראל. יש אצלם מאות אלפי מובטלים. אפשר להציע להם חילופי שבועיים תמורת עבודה".


אנשי חמאס בעזה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90
אנשי חמאס בעזה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90


 
על הסקרים האחרונים, שמראים ירידה למחנה הציוני ועליה ליש עתיד בראשות יאיר לפיד, אמר גבאי: "אני לא מוטרד. חלק גדול מהסקרים לא משקפים את המציאות. הסקרים שלנו משקפים קרוב ל-20 מנדטים למחנ"צ. במסע הזה יש עליות ויש ירידות. בשורה התחתונה מגיעים לקצה ואנחנו עושים חריש באמת עמוק בחברה הישראלית".
על הבג"צ שהגישה יש עתיד לגבי תקופת הצינון ליוצאי צבא וכניסתם לפוליטיקה, אמר גבאי: "זה אחד המעשים הפאתטיים של יש עתיד. אני הגשתי בג"ץ בחודש מרץ האחרון כדי לבטל את חוק הצינון של שלוש שנים. עשיתי את זה אחרי שפגשתי הרבה מאוד אלופים שאמרו שהיו נכנסים לפוליטיקה אחרי שנה לו היו יכולים. אתמול יש עתיד הגישו בג"צ דומה כדי לקבל כותרת. על הבג"ץ שלי כבר יש דיון ביוני. יש עתיד מעסיקה את בג"צ לחינם".