ח"כ מיכל רוזין (מרצ) תעלה מחר להצבעה במליאת הכנסת את הצעת חוק ביטול עונש המוות בישראל. בהצעת החוק מוצע לבטל את עונש המוות הקיים כיום בעבירות של בגידה, פגיעה בריבונות המדינה, גרימת מלחמה או סיוע לאויב בשעת מלחמה, וכן את עונש המוות הקיים כיום בחוק השיפוט הצבאי. ח"כ רוזין מציעה עם זאת להשאיר את עונש המוות בישראל רק בחוק בדבר מניעתו וענישתו של הפשע השמדת עם וחוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם, שעל פיו הוצא להורג הצורר אדולף אייכמן.  

ח"כ רוזין הסבירה: " לאף מדינה או ישות אין את הסמכות ליטול חיים מאדם או אישה, ובידי מערכת המשפט בישראל האפשרויות והסמכות לענישה מחמירה. אני קוראת לקואליציה להתעשת ולתמוך בהצעת החוק שלי שבאימוצה למעשה נוכל להתקדם לעבר מדינה טובה יותר ומוסרית יותר".
עדיין לא ברור אם סיעת ישראל ביתנו תעלה מחר להצבעה במליאה את הצעת חוק עונש מוות למחבלים אותה מקדם שר הביטחון אביגדור ליברמן וזאת בשל הקושי להשיג לה רוב בקואליציה. גורמים חרדים בכנסת אמרו אמש, בעקבות דחיית חוק המרכולים בשל התנגדות ישראל ביתנו והקושי להשיג לה רוב, כי "ישראל ביתנו יכולה לשכוח מתמיכה שלנו בחוקים שהיא תעלה".

הצעת החוק של ישראל ביתנו מבקשת לקבוע כי בית דין צבאי יוכל להטיל עונש מוות גם ברוב של שני שופטים ולא רק פה אחד בהרכב של שלושה שופטים כנהוג כיום.