התפתחות משמעותית בתיק 1803, הנחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה, החושף חשד לעבירות שחיתות בעיריית ראשון לציון, לרבות ביצוע עבירות של לקחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, אליהן נקשר גם ח"כ דוד ביטן, לשעבר יו"ר הקואליציה. מפאת נסיבות החוק, בשלב זה אין באפשרותנו להרחיב מעבר לפרטים האמורים.



בתיק זה נעצרו בין השאר ראש עיריית ראשון לציון דב צור, סגנו יוסף חממי, מנכ"ל החברה הכלכלית בראשון לציון אייל מושיוב ואיש העסקים משה יוסף הנחשב לאחת הדמויות המרכזיות בפרשה, דרכו עברו לכאורה כספי שוחד מאנשי עסקים וקבלנים אל ח"כ דוד ביטן, וכן יזם הנדל"ן דרור גלזר החשוד גם הוא בביצוע עבירות שוחד.



עדותו של יוסף תסתום את הגולל על ביטן


במקביל לכך, הגיע היום בשעות הצהריים איש העסקים יוסף למסור עדות נרחבת בפרשה. גורמים המעורים בפרטים סבורים שיש ובעדות של יוסף ייסתם הגולל סביב ח"כ ביטן, החשוד המרכזי כאמור בפרשה.



לפני מספר שבועות עלה שמם של גלזר ויוסף כמי שמועמדים לחתום על הסכם עד מדינה בפרשה, אולם הסכמים אלה לא יצאו אל הפועל לאור מחלוקות בין צוות החקירה ביאח"ה לפרקליטיהם של החשודים. לאחרונה גם עלתה אפשרות לפיה יוסף יחתום על הסדר טיעון בפרשה, אולם גם כאן חל עיכוב בנושא שכן יוסף, שהסכים לרצות עונש מאסר בפועל בן שנה וחצי, דרש שלא יצטרך לחשוף פרטים אודות מי מבני משפחת ג'רושי ששמם נקשר לפרשה.  



דרור גלזר, היזם החשוד בפרשה 1803. צילום: אבשלום ששוני



ההסכם וההסדר שהוצעו ליוסף



המשטרה הציעה ליוסף לחתום על הסכם עד מדינה שבו יחשוף את כל הפרטים אודות מעורבותו ומעורבות ביטן בפרשה. במהלך כל החקירה, שמר יוסף על זכות השתיקה ולא שיתף פעולה עם החוקרים, זאת בעצת פרקליטיו גיל דחוח ואילן סופר. אז גם נתנה הפרקליטות את ברכת הדרך למהלך, אולם בשלב מסוים עלתה ההצעה לפיה יוסף יחתום על הסדר טיעון בעטיו יושת עליו עונש מאסר של 15 חודשים והוא יישלם קנס כספי בסכום הנאמד במיליוני שקלים וכן ישלם את חובו לרשות המיסים בסכום של כמיליון שקלים.

גם הסדר זה לא יצא אל הפועל ואתמול כזכור הגישה היחידה החוקרת, באמצעות רפ"ק עו"ד ערן שפי, בקשות להאריך את תנאי השחרור המגבילים שהוטלו על ראש עיריית ראשון לציון צור, סגנו חממי ומנכ"ל החברה הכלכלית מושיוב, האמורים לפוג ביום רביעי הקרוב וזאת עד לחודש מאי. על פי תנאי השחרור, יורחקו ראש העיר ושני הבכירים ממשרדי העירייה ומהחברות העיריות המשתייכות אליה. על צור נאסר לחתום על מסמכי העירייה או בשמה וכן לא ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה.
בבקשה הדגישה המשטרה כי במהלך החקירה נוספו ראיות המחזקות את החשד כנגד המעורבים לרבות צור, בין היתר בעבירות של שיבוש חקירה. נזכיר כי לאחרונה הסתמן כי לאור מסמכים שהוצגו בפני יוסף במהלך החקירה, אין ביכולתו או בידיעתו כדי להפליל את ראש עיריית ראשון לציון.

דב צור בהארכת מעצר. צילום: אבשלום ששוני