הדיון על חוק המרכולים השנוי במחלוקת העלה ביקורת רבה בקרב האופוזיציה, בעקבות הבדיקה שנעשתה האם ניתן לאפשר לח"כ יהודה גליק, שיושב שבעה על רעייתו יפה (יפי) גליק ז"ל שנפטרה השבוע, להגיע באופן חריג למליאה ולהשתתף בהצבעה. שר הפנים אריה דרעי אף הודה כי הוא זה שיזם את הפנייה לרב רא"ם הכהן, רב היישוב בעתניאל בו מתגורר ח"כ גליק, והתנצל במידה ובקשתו פגעה בו.  



בשיחה עם "החדשות" התייחס הערב (שלישי) הרב רא"ם הכהן לבקשה החריגה של דרעי ואמר: "השר אכן פנה ובירר האם ניתן להקים את גליק מהשבעה בשל ההצבעה. מבחינה אנושית, זה נשמע לכם נורמלי? כך כנסת ישראל צריכה להתנהל? צריך קודם כל להיות בן אדם, דרך ארץ קדמה לתורה". עוד אמר הרב: "אמרתי לדרעי שהבעיה פה לא הלכתית, הבעיה היא אנושית. גם ליהודה אמרתי שאני לא חושב שמבחינה אנושית הוא צריך ללכת. זה לא רלוונטי, זה לא הגיוני. אנו צריכים להתנהג כבני אדם".


"בשביל השבת מוותרים על ערכים יהודיים לא פחות"

כמו כן, ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי סיפר על שאירע: "השר פנה אלי אתמול בצהריים וביקש ממני לבדוק הלכתית עם הרב של היישוב האם יהודה גליק יכול להגיע להצבעה בכנסת. יהודה אמר, 'חברים, אני כרגע בתוך השבעה, אני מוכן להגיע להצבעה בעוד שבוע'". דוברו של גליק אישר גם כן את הדברים ומסר ל"החדשות": "נעשו ניסיונות להקים אותו מהשבעה. בעיני זה סוג של סימפטום. כאילו בשביל לשמור על השבת ועל הערכים היהודיים אנו מוכנים למכור ערכים לא פחות יהודיים של אנושיות". 

"מתנצל אם פגעתי". השר אריה דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90