סיעת ישראל ביתנו מתכוונת להעלות היום להצבעה במליאת הכנסת, בקריאה טרומית, את הצעת החוק להטלת עונש מוות על מחבלים. ההצעה עולה לאחר מספר דחיות וזאת למרות שאין ודאות כי תשיג את הרוב הדרוש.



יו”ר הסיעה, ח”כ רוברט אילטוב, אמר אתמול כי הצעת החוק מועלית בתמיכת הקואליציה למרות הסתייגויות שהשמיע יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, והתנגדותם של השר יובל שטייניץ, של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ושל ראש השב”כ, נדב ארגמן. גורמים בסיעות החרדיות אמרו אתמול כי “ליברמן יכול לשכוח מתמיכה שלנו בהצעות החוק שלו בגלל התנגדותו לחוק המרכולים”.



"כל מחבל שנכנס חי לכלא יוצר תמריץ להמשך הפיגועים"



הצעת החוק של ישראל ביתנו מבקשת לקבוע כי בית דין צבאי יוכל להטיל עונש מוות גם ברוב של שני שופטים, ולא רק פה אחד בהרכב של שלושה שופטים כנהוג כיום. ליברמן אמר בשבוע שעבר בישיבת סיעתו בכנסת כי “כל מחבל נוסף שנכנס חי לכלא יוצר תמריץ להמשך הפיגועים. אני רוצה להזכיר כי בית משפט בבוסטון גזר עונש מוות על מחבל שביצע את הפיגוע במרוץ המרתון, ומדובר במדינה הכי ליברלית בארה”ב. בהתמודדות שלנו בטרור אין סיבה שלא נלך בדרכה של הדמוקרטיה הגדולה בעולם”.



בתוך כך תעלה היום ח”כ מיכל רוזין (מרצ) להצבעה במליאת הכנסת הצעת חוק לביטול עונש המוות בישראל. בהצעת החוק מוצע לבטל את עונש המוות הקיים כיום בעבירות של בגידה, פגיעה בריבונות המדינה, גרימת מלחמה או סיוע לאויב בשעת מלחמה, וכן את עונש המוות הקיים כיום בחוק השיפוט הצבאי. עם זאת, מציעה ח”כ רוזין להשאיר את עונש המוות בישראל רק בחוק בדבר מניעתו וענישתו של פשע השמדת עם וחוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם, שעל פיו הוצא להורג הצורר אדולף אייכמן.