ויכוח קולני ארע הבוקר (רביעי) בישיבת הממשלה על חוק עונש מוות למחבלים. במהלך ישיבת הממשלה שדנה בנושא המסתננים, שב שר התשתיות והאנרגיה, יובל שטייניץ, על עמדתו כי חוק עונש מוות למחבלים יגרום נזק אדיר לישראל בעולם, וכי הוא דורש כי לפני שהחוק יובא להצבעה יתקיים דיון בממשלה עליו. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, פנה אז לשר שטייניץ: "אתה מחויב לחוק הזה בהסכמים הקואליציוניים. זה חוק שחשוב לנו. אם הייתה לך בעיה עם זה היית צריך להצביע נגד הכניסה שלנו לממשלה". 

השר שטייניץ לא נשאר חייב ואמר: "על פי תקנון הממשלה, הצעה שלא תובא לדיון בפני הממשלה לא מחייבת את השרים להצביע בעדה". לדברי הנוכחים, ליברמן דפק על השולחן מספר פעמים ואמר: ״אין בעיה, תעשו מה שאתם רוצים״ ואז עזב את הישיבה. על פי דיווח בכאן ב', ליברמן צעק על מזכיר הממשלה צחי ברוורמן: "תפסיקו לשקר". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קטע את הויכוח ואמר כי ישובו אליו בהמשך.

גורמים בסיעת ישראל ביתנו מסרו בתגובה: "אנחנו  נחושים להביא את הצעת החוק להצבעה בקריאה טרומית בכנסת. אי אפשר להורידה מסדר היום כי מדובר בהצעת חוק פרטית של חכ רוברט אילטוב. רק יוזם הצעת החוק יכול להורידה ואין לנו שום כוונה לעשות זאת". כזכור, הצעת החוק של ישראל ביתנו מבקשת לקבוע כי בית דין צבאי יוכל להטיל עונש מוות גם ברוב של שני שופטים, ולא רק פה אחד בהרכב של שלושה שופטים כנהוג כיום. 
 
יובל שטייניץ . צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יובל שטייניץ . צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ביקר את דברי השר שטייניץ בישיבה. "חוק עונש מוות למחבלים הינו חוק רציונאלי, מוסרי וצודק. יחד עם זאת, הפורום מזמין את השר שטייניץ לשיחה עם חברי הפורום בה יסביר את הרציונלית של המצב הקיים בו ממשלת ישראל מחליטה להותיר בחיים את המחבלים הרוצחים", מסר פורום המשפחות. "בפגישה יוכל השר שטייניץ להסביר למשפחות מזרחי, גונן, רונזפלד ושאר עשרות המשפחות, את הרציונאליות להשאיר בחיים את המחבלים זיאד עווד, אסאמה אסעד ואחמד נג'אר שכולם נתפסו על ידי מערכת הביטחון, נשארו בחיים, השתחררו מהכלא הישראלי במסגרת מחוות של ממשלת ישראל ורצחו את יקיריהם".

ליברמן אמר בשבוע שעבר בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת כי “כל מחבל נוסף שנכנס חי לכלא יוצר תמריץ להמשך הפיגועים. אני רוצה להזכיר כי בית משפט בבוסטון גזר עונש מוות על מחבל שביצע את הפיגוע במירוץ המרתון, ומדובר במדינה הכי ליברלית בארה”ב. בהתמודדות שלנו בטרור אין סיבה שלא נלך בדרכה של הדמוקרטיה הגדולה בעולם”. סיעת ישראל ביתנו מתכוונת להעלות היום להצבעה במליאת הכנסת, בקריאה טרומית, את הצעת החוק להטלת עונש מוות על מחבלים. ההצעה עולה לאחר מספר דחיות וזאת למרות שאין ודאות כי תשיג את הרוב הדרוש.



יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ רוברט אילטוב, אמר אתמול כי הצעת החוק מועלית בתמיכת הקואליציה למרות הסתייגויות שהשמיע יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, והתנגדותם של השר יובל שטייניץ, של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ושל ראש השב”כ, נדב ארגמן. גורמים בסיעות החרדיות אמרו אתמול כי “ליברמן יכול לשכוח מתמיכה שלנו בהצעות החוק שלו בגלל התנגדותו לחוק המרכולים”.