שר החינוך, נפתלי בנט, הגיב הבוקר (רביעי) ב-103FM לציוציו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בהם גיבה את האיום של שגרירתו באו"ם וטען כי אם הרשות הפלסטינית לא תשוב לשולחן המו"מ – יופסק הסיוע לסוכנות הסיוע לפליטים הפלסטינים אונר"א. "הנשיא טראמפ אמר משפט חשוב, הוא אמר ש'ירושלים ירדה משולחן המשא ומתן', מאז מלחמת ששת הימים לא הייתה תפיסה כזו שירושלים היא לא למשא ומתן", אמר בנט בתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה. "ירושלים היא שלנו, זה מובן מאליו. זה לא משהו שאנחנו צריכים לשלם עליו, הורדת ירושלים מהשולחן אינה דורשת תמורה אך אני מכבד את תפיסתו של הנשיא".
 
כשנשאל אם ניתן להגיד 'לא' לתוכנית מדינית שיציע טראמפ, השיב בנט: "אני לא רוצה לומר לא לתוכנית שעוד לא נולדה. אנחנו תמיד נהיה קשובים לנשיא שאוהד כל כך את ישראל אך בסופו של דבר נשקול את האינטרס הישראלי. אנחנו לא יודעים בדיוק איזה מחיר נצטרך 'לשלם' על הורדת ירושלים משולחן המשא ומתן, במילא זה לא מעשי כי הפלסטינים מסרבים לנהל דיון כלשהו עם ישראל". הוא הוסיף: "הורדת ירושלים מהשולחן תקדם את השלום בטווח הארוך ובטווח הקצר תרחיק את המשא ומתן. לפלסטינים ייקח זמן להשלים עם זה אחרי שבמשך שנים הם התרגלו לסגנון של אהוד ברק, אהוד אולמרט והפרמטרים של קלינטון".

שר החינוך אמר כי הוא לא חושש מחידוש האינתיפאדה. "אנחנו תחת האיום הזה כל הזמן", אמר. "אבו מאזן הגיב אמש גם ל'חוק ירושלים' שעבר ברוב מוחלט וטען שהרשות רואה בזאת הכרזת מלחמה- אז הוא אמר. אף אחד לא מקשיב לאבו מאזן ברשות, הוא בקושי מקשיב לעצמו. אנחנו לא נלחצים מזה".
 


השר בנט הגיב על דבריו של השר ליברמן שכינה אותו 'שקרן', ואמר: "אני לא אתכסח עם חברים בממשלה אך אני רוצה להדגיש את העובדות. בספר החוקים של ישראל קיים סעיף עונש מוות. הפרקליט הצבאי הראשי רשאי לדרוש לעונש מוות ועל השופטים לדון בנושא. אם הוא לא ידרוש השופטים לא יפסקו. ליברמן יצא בקריאה לשופטים לגזור עונש מוות בעוד שהפרקליט לא דרש זאת. איך השופטים יכולים לגזור עונש מוות? אם רוצים עונש מוות יש לפנות לפרקליט הצבאי הראשי".

יו"ר הבית היהודי אמר כי אינו צופה הליכה לבחירות בזמן הקרוב. "אם אני צריך להעריך, אנחנו לא נלך לבחירות. הממשלה מתפקדת בצורה טובה ולכל השחקנים אין אינטרס ללכת לבחירות", אמר בנט. "מנגד, ישנה התרופפות מסוימת וכל אחד מנסה לאגור נכסים במהרה ולקדם חוקים פופוליסטיים כמו חוק 'עונש מוות' ו'חוק המרכולים'. אם הייתי ראש הממשלה הייתי מכנס את הקואליציה ודן עמם בנושא. אני מסכים ללכת לבחירות, המפלגה שלי הכפילה את כוחה". על הפנייה של השר דרעי לרב שיאפשר לח"כ גליק להצביע בכנסת במהלך שבעה על רעייתו, אמר השר בנט: "אני לא אבקר חבר בממשלה, כולם חגגו עליו ביממה האחרונה ואני לא אוהב להצטרף לעדר התוקפים, הוא התנצל על כך ואני מקבל את ההתנצלות שלו".

השר בנט התייחס לתוכנית משרד החינוך שפרסם אמש לעידוד הגיוס לצה"ל ולביקורת שספג ממספר מנהלי בתי ספר שסירבו להכניס חיילים במדים לכיתות. "הרוב המוחץ של בתי הספר השתתפו בתוכנית מצוינת בה בסיס צבאי מאמץ בתי ספר בסביבה ומזמין לוחמים קרביים להסביר על היחידות", הסביר. "ראינו ירידה מסוימת בגיוס ל'קרבי' בעקבות עלייתם של יחידות הסייבר, אנחנו נכפיל את מספר התוכניות בסגנון 'אחרי' שיובילו לעלייה במספר המתגייסים לשירות קרבי בצה"ל. חשוב מאוד שילדי ישראל יתגייסו ליחידות קרביות, יש בהן את ערך הנתינה והרעות, זו התרומה העילאית, כמו שהצלחנו באנגלית ומתמטיקה ונצליח גם בזה".

דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס


לסיום, בנט הגיב לציוץ בו טען כי יסרב להתראיין לגלי צה"ל בעקבות דבריה של השדרנית עירית לינור כנגד נשיא המדינה: "דבריה של עירית לינור היו ראויים והיא התנצלה על דבריה", אמר. "באותו גלי צה"ל, רינו צרור מכנה את ראש הממשלה בכינויים חמורים יותר. אנחנו צריכים לכבד את נשיא המדינה ובאותה הנשימה גם את ראש הממשלה. מותר לבקר את שניהם בשפה ממלכתית ומכובדת".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן