המאבק בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לשר האוצר משה כחלון, החריף. בעקבות הנתק בין האוצר לעירייה הורה היום (חמישי) שר הפנים אריה דרעי למנכ"ל המשרד מרדכי כהן "לבחון בדחיפות את מצבה של העיר", זאת במטרה לנסות ולמצוא פתרון למשבר. את המלצות הדרג המקצועי יגיש המנכ"ל בתום הבדיקה לשר.



הנתק בין הצדדים, שהחל בשל מחלוקות על הסדרת התקציב לעיריית ירושלים, הוביל אמש לפיטורים של 2,150 עובדים בעירייה ובחברות העירוניות שלדברי העירייה נכפו עליה.



היום קרא ברקת להסתדרות להימנע משביתות ופגיעה בתושבים: "הלב נקרע. כולנו עם 2,000 העובדים והמשפחות שכחלון מביא לפיטורם. עם כל הכאב העצום, אני קורא לכם להימנע מפגיעה בתושבי ירושלים בשביתות ובזבל ברחובות. תושבי ירושלים סובלים על לא עוול בכפם מגזירות כחלון. אני קורא לכחלון לגלות מנהיגות ולצאת מהמחבוא על מנת שנוכל לפתור את המשבר. אני מוכן לפגוש אותו בכל מקום ובכל שעה. ירושלים חייבת להיות מעל כל מחלוקת פוליטית".



ניר ברקת. צילום: אבשלום ששוני



ברקת: "כחלון נושא באחריות"


כמו כן, ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר אתמול בתגובה כי "כחלון נושא באחריות לפיטורים ולפגיעה אנושה בפרנסתם של למעלה מ-2,000 משפחות ירושלמיות. אני אמשיך להילחם למען ירושלים ואעשה הכל על מנת לפתור את המשבר ולעשות כמיטב יכולתי על מנת למנוע את השבתת העיר. כחלון חייב לגלות מנהיגות ולצאת מהמחבוא שלו על מנת שנוכל לפתור המשבר".



בתחילת השבוע נמסר מהעירייה כי "סירובו של כחלון להכיר בצרכיה המיוחדים של עיר הבירה ולהסדיר אחת ולתמיד את הקיפוח התקציבי, מחייב אותנו עם תחילת השנה להציג תכנית חירום מתוך אחריות לניהול העיר".



משה כחלון. צילום: פלאש 90