הקשיים להעברת חוק המרכולים נמשכים: שר הדתות דוד אזולאי (ש"ס) טרפד את תוכניתו של יו"ר מפלגתו, אריה דרעי שבמסגרתה היה אמור אזולאי להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנרווגי הקטן, ושבנו יכהן כחבר כנסת במקומו. בהודעה שפרסם היום (חמישי) שר הדתות נאמר כי אין כל שחר לשמועה על התפטרות צפויה שלי מהכנסת, עמדתי ואני עומד בקשר רציף עם יו״ר התנועה, הרב אריה דרעי, ואנחנו מתואמים באופן מלא".



עם זאת, גורמים המקורבים למפלגה דיווח כי לא רק שדרעי העלה את התוכנית, אלא גם שחברי הכנסת המיועדים שהיו אמורים להתפטר במסגרת תוכניתו של שר הפנים כדי שבנו של אזולאי, ינון, יכנס למשכן - דני סיידא ואבי אמסלם, כבר הגישו את מכתבי ההתפטרות שלהם. בש"ס גם הבטיחו לשר כי לכשיחלים וישוב לאיתנו בנו יתפטר מהכנסת והוא ישוב לכהן במקומו אלא שהשר התנגד להצעה וטרפד אותה, אך כאמור, למרות מהלכים אלה, סירב שר הדתות להתפטר מהכנסת.


יריבו של אריה דרעי בהנהגת ש"ס, יו"ר תנועת "יחד" אלי ישי, הגיב למהלך ואמר כי המהלך של דרעי מעיד על "שפל מוסרי". "הצורה שבה שפכו את דמו של ידידי השר דוד אזולאי הי״ו  היא לא מכובדת", כתב השר לשעבר ישי בחשבון הטוויטר שלו והוסיף כי היא "מעידה על שפל מוסרי מטריד. גם בעיצומו של מאבק הישרדות פוליטי, ראוי לשמור על כבודו של אדם שעשה רבות ועצומות למען עם ישראל. מאחל לרבי דוד עוד שנים רבות וטובות, מתוך בריאות והמשך עשייה ברוכה למען הכלל".





כזכור, מוקדם יותר החל דרעי בניסיון להחליף את השר אזולאי כחבר כנסת וזאת בעקבות מחלתו שמונעת ממנו להגיע להצבעות, והסירוב של האופוזיציה לקזז אותו. אך אם בהתחלה היה נראה כי תוכניתו של יו"ר המפלגה תעבור ללא התנגדות, בהמשך עלו דיווחים כי השר אזולאי לא כלל עודכן במהלך לפני שפורסם, ולא נתן את הסכמתו. מקורביו של אזולאי מסרו לגל"צ כי "נעשה פה תרגיל של אריה דרעי כדי להעביר את חוק המרכולים", ואולי כדי לרכך את הבשורה עבור אזולאי, נתנו לבנו להיכנס במקומו.



ההצבעה הקודמת על החוק, שהייתה אמורה להתקיים השבוע נדחתה מחשש שלא יהיה לו רוב, לאחר שמפלגת ישראל ביתנו בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיעה כי היא תצביע נגד. החוק נחשב כחשוב מאוד לש"ס, והיא רואה אותו כחוק דגל מבחינתה. בהחלט יכול להיות שקולו של אזולאי יכריע את ההצבעה, שכאמור צפויה להיות צמודה מאוד.