"הייתי מוכן לקום מהשבעה על אשתי כדי להצביע למען השבת", כך אמר היום (שישי) יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם בראיון לתכניתם של ח"כ לשעבר יגאל גואטה ודב גילהר ב"כאן ב'". כשנשאל על חוק המרכולים והניסיון להקים מהשבעה את ח"כ יהודה גליק אמר ח"כ אמסלם: "אני יהודי מאמין מאוד. כל מה שאני עושה אני משתדל לעשות לשם שמים. אני עד היום עושה אזכרה גדולה מאוד עבור אשתי. אני מאמין שאם אתה עושה משהו לזכרו של הנפטר שקשור לקדושה אתה מעלה אותו בשמים".



"לכן חשבתי גם פה. אני לא איש הלכה אבל אם היו אומרים לי במהלך השבעה על אשתי שרבנים אומרים שאני יכול לבוא לכנסת להצביע בשביל השבת, הייתי רואה בזה קידוש שם שמים גדול והייתי מקדיש אותו לזכרה של לאשתי והולך".



חוק המרכולים יובא ביום שני לאישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. ההצבעה היתה אמורה להתקיים השבוע, אך נדחתה בשל הקושי של הקואליציה לגייס משום שח"כ גליק יושב שבעה על רעייתו יפי ז"ל ואילו השר דוד אזולאי מש"ס אושפז בבית חולים.



אתמול עשה יו"ר ש"ס אריה דרעי ניסיון להביא להתפטרותו של השר אזולאי מהכנסת ולהשביע במקומו את בנו ינון אזולאי, כדי להשיג אצבע נוספת בהצבעה על חוק המרכולים, אולם השר אזולאי התנגד לכך והודיע כי יגיע בעצמו ביום ב' להצבעה בכנסת. 


כזכור, דרעי הודה שניסה לבדוק האם יש אפשרות הלכתית שגליק יבוא להצבעה גם במלך השבעה על אשתו. "אני כואב את כאב יהודה גליק על מות רעייתו ז״ל", אמר דרעי, "פניתי לראש מועצת הר חברון כדי שיבדוק הלכתית עם רב היישוב עותניאל, האם מותר בזמן השבעה, להגיע להצבעה בכנסת שאמורה הייתה להיות היום ונועדה לשמור על קדושת השבת. אם פגעתי ברגשותיו של יהודה חברי - אני מתנצל".