ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס לראשונה, מאז שסיים את תקופת מאסרו, לאחריות האישית שלו למעשיו. בתיעוד, שפורסם בחדשות עשר הערב (שבת), נצפה אולמרט, בעת דברים שנשא בכנס של יוצאי היחידה לאבטחת אישים, כשהוא מצהיר כי "עשיתי לא מעט שגיאות בהתנהלותי האישית והציבורית". 



אולמרט, שדיבר על ספר חדש שהוא עומד לפרסם בקרוב, אמר כי "אני לא מתחמק מלעסוק בשגיאות שעשיתי, ועשיתי לא מעטות דרך אגב, גם בהתנהלות האישית וגם בהתנהלות הציבורית. אני לא יכול להתחמק מהן ואני מדבר עליהן גם בספר.. אני לא עושה הנחות לאף אחד וגם לא לעצמי".



מלבד זאת, הוא חשף את הטעויות שנעשות, לדעתו, בניהול המדינה בימים אלה. "יש אצל רבים מאיתנו תחושה שחלוקת המשאבים בתוך המדינה לא מייצגת את הפוטנציאל שלנו כמדינה, ואת ההישגים של הכלכלה שלנו. זה דבר שחייב להשתנות ואני חושב שאני יודע איך צריך לעשות את זה. אני מדבר גם על הדברים האלה בספר - על הפרמטרים או סדרי העדיפויות, באופן שבו הביטחון יישמר". 




רה"מ לשעבר הוסיף כי "אומר לכם אדם שבתקופת כהונה לא ארוכה נאלץ לקבל מספר פעמים החלטות לא פשוטות בנושאי ביטחון, ויש, ברוך השם, 11 שנים של שקט בצפון. אני חושב שלא הייתה התכתשות מלחמתית באיזושהי גזרה בהיסטוריה של מדינת ישראל שהולידה שקט ממושך כל כך באותה גזרה".

כזכור, לפני כשמונה חודשים אותרו מסמכים ביטחוניים, שלפי החשד היו אמורים להופיע בספרו המדובר, אותם העביר לפרקליטו. מי שתפס את המסמכים היו סוהרי שב"ס שבדקו את פרקליטו של אולמרט שעה שיצא מאגף 10, בו היה כלוא ראש הממשלה לשעבר. בסופו של דבר תפיסת המסמכים לא השפיעה על ההחלטה על קיצור תקופת מאסרו.