האם חקירת פרשת בחשד לשחיתות בעיריית ראשון לציון, המייחסת לח"כ דוד ביטן עבירות חמורות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים תוביל את חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה גם לבדיקה מול גורמים בכירים במשרד התחבורה? הימים הקרובים יספקו את התשובה לסוגיה זאת, שכן מחר עד לשעות הערב, או לכל המאוחר עד יום שני בבוקר, ישוחרר רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת הבניה הבורסאית דניה סיבוס ממעצר, זאת אחרי שנחקר בחשד למתן שוחד של כ-300 אלף ש"ח למשה יוסף, איש העסקים וחברו הקרוב ביותר של ביטן, הנחשב לאחת הדמויות המרכזיות בפרשה.



במשטרה הציעו בעבר ליוסף לשמש כעד מדינה, אולם הוא דחה את ההצעה ובאמצעות פרקליטיו, עורכי הדין גיל דחוח ואילן סופר, ביקש לחתום על עסקת טיעון. אלא שבשלב מסוים חלה התפתחות משמעותית בפרשה, ויוסף נקרא לעדות ממושכת, במהלכה גם שטח בפני החוקרים את כל מה שידוע לו במסגרת העבירות שמיוחסות לו.


גינזבורג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גינזבורג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


בין היתר סיפר, כך עולה, על הכספים שקיבל מגינזבורג, אשר לדבריו הועברו אל ח"כ ביטן במטרה שיסייע בקידום תוכניות להקמת תחנות דלק עבור חברת דניה סיבוס בכביש 431, הנמצא בשליטה ואחריות מלאה של משרד התחבורה, ולא של עיריית ראשל"צ בשום אופן.

גורמים בעיריית ראשון לציון ציינו כי "שמה של דניה סיבוס נקשר לפרויקט בכביש הזה, אולם לעיריית ראשון לציון אין כל קשר לכך. לאשר תחנות דלק או כל
פרויקט בכביש 431, כמו בכביש 6, זה בסמכות בלעדית של משרד התחבורה".

גינזבורג, מבחינתו, טען כי לא העביר כספי שוחד, אלא שילם ליוסף, בו חשד כמעאכר והוא שהבטיח לטפל בקידום התוכניות. בכל מקרה, ביאח"ה יצטרכו לבדוק האם גורם כלשהו במשרד התחבורה נתבקש לסייע בנושא תוכניות להקמת תחנות דלק, כפי המתבקש על ידי חברת דניה סיבוס, ומשם לחקור מי עמד מאחורי אותה בקשה אם בכלל.