סדקים בקואליציה: בהמשך לאיומו של שר החינוך נפתלי בנט מוקדם יותר, שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) פיזרה היום (ראשון) את דיוני ועדת השרים לענייני חקיקה, בראשה היא עומדת, אחרי שאושר תיקון בנושא ערוץ 20. זאת מאחר וח"כ יואב קיש (ליכוד) עצר את חוק אוניברסיטת אריאל. כזכור, בנט הציב במהלך הבוקר אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו הוא ימנע את כינוס ועדת השרים לענייני חקיקה וקידומם של חוקים חודשים עד שיקודם החוק להכנסת אוניברסיטת אריאל תחת המועצה להשכלה גבוהה. 

מדובר בחוק שמבקש להכניס את האוניברסיטה שתהיה תחת חסות המל"ג, דבר שיאפשר לפתוח בה פקולטה לרפואה. אם נתניהו לא ימצא לדבר פיתרון, אז יו"ר הוועדה השרה איילת שקד תמנע את כינוסה.

לפי הצעת החוק של ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) ויעקב מרגי (ש"ס), תבוטל המועצה להשכלה גבוהה של יהודה ושומרון - הגוף האחראי על המוסדות האקדמיים הישראליים בשטחים, והמועצה להשכלה גבוהה שבירושלים תסדיר את תחום ההשכלה הגבוהה בכל המוסדות. 

המוסד הוקם בשנת 1982 כמכללה בשם "המכללה האקדמית יהודה ושומרון" בחסות ובפיקוח אקדמי של אוניברסיטת בר-אילן, ומאז 2005 החל לפעול באופן עצמאי בשם "המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון". ב- 2012 החליטה המועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון על הפיכת המוסד לאוניברסיטה ומאז נקרא המוסד בשמו הנוכחי.