רב בכיר נפגש עם יו"ר ש"ס אלי ישי בחשאי במטרה לשלב אותו ואת אנשיו כמפלגה עצמאית בש"ס. יגאל גואטה, ח"כ לשעבר מש"ס הגיב הבוקר (ראשון) ב-103FM לדברים: "מי שהכי צריכות להיות בלחץ מהידיעה הזו הן הרקדניות אנה אהרונוב ורונה לי שמעון כי אלי ישי שנכנס לתחום הריקוד. לפני שלושה חודשים הוא טען שהוא מבצע מפקד למפלגת 'יחד', בסוף השבוע שמענו שהוא היה בליכודיאדה וכעת פורסם סיפור חדש על פגישה שהייתה אקראית בלבד".
כשנשאל האם הדרך של אלי ישי לש"ס חסומה בפני ישי השיב גואטה: "לפי מה שאני יודע, לאף אחד ממועצת החכמים אין רצון שהוא ישוב למפלגה. מדובר באדם ששיסע את המפלגה, הוא עשה מעשה לא ראוי ולא מקובל, הוא פילג בתים ומשפחות. המנדטים שקיבל בבחירות היו מטעם ברוך מרזל, הוא עצמו יודע שהוא אינו שווה מנדט אחד, מדובר בבחור מתוסכל והוא לא שווה את הכותרת".



על משבר חוק המרכולים אמר: "אלי ישי הוא הבעיה ולא הפתרון". על חוק עונש מוות למחבלים אמר: "החוק הוא קונפליקט בין הרגש לשכל. אנחנו רואים את המשפחות השכולות והרגש שלנו מוביל אותנו לרצות להרוג את המחבלים הללו במיידי. הרב שמתנגד לחוק דן בדברים לא מבחינה פוליטית אלא מבחינה הלכתית. מנגד ישנה משמעת קואליציונית ומחויבות, זו לא פעם ראשונה שאנחנו מצביעים על חוקים שאנחנו לא בהכרח שלמים עמם". 
כשנשאל האם שוקל לחבור למפלגת העבודה טען חה"כ לשעבר: "לא. כששאלו אותי אם אני חושב שאבי גבאי יותר טוב מנתניהו עניתי שכן אך אני לא פרזנטור שלו. אבי גבאי אומר את מה שהוא חושב ולא את מה שהוא רוצה להשמיע ומה שפופולרי, זה מה שבונה מנהיג. אני גם לא מצליח לראות לפי דבריו של יאיר לפיד לאן פניו מועדות. ייתכן שהוא יקבל כמות גדולה של מנדטים אך למרות שלא למדתי ליבה אני יודע מתמטיקה, אינני מבין כיצד הוא מתכוון להיות ראש ממשלה מבלי לחבור לחרדים. הוא ממשיך להכריז שיקדם לימודי ליבה ושיוון בנטל אך למדנו כולנו ששום דבר לא מצליח בכוח. אני חש שלפיד הולך בדרכו של נתניהו, הוא מתמקד בתקשורת ולא בבעיות האמיתיות שלנו".
עריכה: איתמר זיגלמן