לשורה המתארכת של חוקים שמביאים לבקיעים בקואליציה, בהם חוק המרכולים וחוק עונש מוות למחבלים, התווסף הערב (ראשון) חוק נוסף - חוק אוניברסיטת אריאל. על פי דיווח ב"החדשות", ראש הממשלה בנימין נתניהו (הליכוד) ושר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) קיימו קרב צעקות בעקבות החלטתו של בנט להיעדר ישיבת השרים השבועי, וזאת בעקבות עיכוב החוק על ידי יו"ר ועדת הפנים יואב קיש (הליכוד) בגלל התנגדותו לחוק אחר של מציעת החוק, שולי מועלם (הבית היהודי).



על פי הדיווח, לפני הישיבה, הלין נתניהו בפני שר החינוך על החלטתו להיעדר ושאל אותו: "למה אתם פועלים כך? זה שובר משמעת בקואליציה", על כך ענה בנט כי הוא "מנהל את הסיעה הכי ממושמעת", והוסיף כי חברי המפלגה "לכל הצבעה מגיעים. אין לנו שרן השכלים ועזריות". לאחר מכן תקף בנט וציין: "עבר חודש אתם תוקעים את חוק אוניברסיטת אריאל".



בשלב זה איים נתניהו אף לפרק את הקואליציה ואמר בקול רם: "ככה לא עובדים. זה ממש חמור, אם אתם רוצים לפרק אז בואו נפרק", כשבתגובה לכך עקץ בנט: "הלוואי שעל חוק אריאל הייתם בליכוד משקיעים כמו שהשקעתם בחוק ההמלצות או בחוק הצרפתי". לאחר דין ודברים אלה, השניים עזבו את המקום וישיבת השרים עצמה לא התקיימה.



גורם בבית היהודי מסר ל"מעריב-אונליין" בעקבות הדיווח: "זה חוק לאומי, הליכוד מצהיר שהוא רוצה לספח ובפועל הוא תוקע סיפוח". בתגובה רשמית של המפלגה נמסר: "חוק אוניברסיטת אריאל, אשר מכפיף את אוניברסיטת אריאל תחת המועצה להשכלה גבוהה הוא חוק תשתיתי חיוני לאוניברסיטת אריאל ולהתיישבות כולה, והכרחי על מנת להקים פקולטה לרפואה באריאל. ‬אנו סומכים על ראש הממשלה שכמו שנרתם להעברת חוק ההסדרה ואת חוק ירושלים - ישחרר את החסמים בכנסת, וישלב איתנו ידיים להעברת החוק החשוב הזה. אנו נמשיך להתעקש עד אשר חוק זה יעבור".

תגובת הליכוד: "רה"מ נתניהו אמר בישיבה באופן חד משמעי שהוא תומך בחוק אוניברסיטת אריאל ויפעל להעברתו בהקדם. רה"מ העיר שהוויכוח מיותר וכל ניסיון לייצר עימות בנושא הוא מלאכותי ונועד לקושש כותרות. הדברים שנאמרו לשר בנט היו תגובה על התעקשות מיותרת וילדותית על החלטה שכבר התקבלה. רה"מ , שאפשר את הפיכת מכללת אריאל לאוניברסיטה, לא זקוק לשום הטפות מוסר או חיזוקים כדי לתמוך בהחלת חוק המל"ג עליה".