ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, זימן ביום רביעי האחרון שבעה חברי כנסת מהליכוד לארוחת ערב בביתו סביב משבר היחסים בינו לבין כחלון, כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות עשר. על פי הדיווח הח"כים שהוזמנו הינם מיקי זוהר, אורן חזן, יואב קיש, שרן השכל, נאוה בוקר, אמיר אוחנה וז'קי לוי. הם הגיעו לארוחת ערב בביתו שהוגדרה לבבית מאוד ושם העלו רעיונות כיצד להילחם בשר האוצר כחלון על רקע דרישת ברקת להגדלה משמעותית של תקציב העירייה.



על פי הדיווח, הח"כים הסכימו ללחוץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר התקציבי ולפתור את העניין בין כחלון לברקת. בנוסף לכך, העלו הח"כים רעיון לפיו יתחילו להצביע נגד הצעות חוק של כחלון או לחילופין יימנעו בהצבעה. מוקדם יותר היום הוקם צוות לפתרון המשבר בין משרד האוצר לעיריית ירושלים, מה שעשוי כעת להרגיע את הרוחות.




משבר אישי בין השניים, כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
משבר אישי בין השניים, כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כזכור, בשבוע שעבר הודיעה העירייה על כוונתה לכאורה לבצע שורה של צעדי קיצוץ חריפים. "סירובו של כחלון להכיר בצרכיה המיוחדים של עיר הבירה ולהסדיר אחת ולתמיד את הקיפוח התקציבי, מחייב אותנו עם תחילת השנה להציג תכנית חירום מתוך אחריות לניהול העיר", נכתב בהודעה.



השירותים העירוניים בירושלים הושבתו החל מאתמול בלילה, בהם גם טיפות החלב, שירותי התברואה ואגפים נוספים, זאת במחאה על החלטת ראש העירייה, ניר ברקת, לפטר 2,150 עובדים, שחלקם כבר סיימו את עבודתם בשבוע שעבר. עם זאת, לבקשת ארגון ההורים בירושלים, מערכת החינוך הוחרגה מההשבתה. במהלך היום הגיעו הצדדים להסכמות והשביתה הסתיימה.