יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) פנה הערב (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיבחן את מעורבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת בזק, בה מעורב שאול אלוביץ', זאת על רקע הפרסום על הפגישות בין השניים. הח"כ הסביר כי "קשה להעלות על הדעת מצב שבו השניים לא שוחחו על ענייני בזק, בפרט בהתחשב במועדי הפגישות".



בפנייה נכתב כי "נתניהו ואלוביץ', שבין השנים 2013-2015 נפגשו שבע פעמים, מתוכן שלוש פעמים עת כיהן נתניהו כשר התקשורת, בזמן שניתנו הקלות שונות לחברת בזק. על אף טענותיו של רה"מ, לפיהן בינו ובין אלוביץ' מערכת יחסים חברית והשיחות שניהלו היו שיחות פרטיות, הרי שקשה להעלות על הדעת מצב בו השניים לא שוחחו על ענייני בזק, בפרט בהתחשב במועדי הפגישות".



כבל הסביר גם כי יש משקל להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה כי נתניהו כשר התקשורת היה מנוע לעסוק בענייני בזק. "למותר לציין כי אתה הוא זה אשר קבע כי ראש הממשלה לא יוכל לעסוק בעניינים הקשורים לאלוביץ', וזאת לאחר שבכל הזמן בו כיהן כשר התקשורת לא הצהיר על מערכת יחסיו עם אלוביץ', גם כשנעשתה אליו פנייה ממוקדת בנושא. קביעה זו בלבד, יש בה כדי להראות כי גם אתה מצאת שיש טעם לפגם במערכת היחסים הקרובה בין השניים, כזה שמצדיק את התרחקותו המידית של ראש הממשלה מכל עניין שקשור בחברות בבעלותו של אלוביץ'".


היועמ"ש. צילום: פלאש 90
היועמ"ש. צילום: פלאש 90


הח"כ מהמחנה הציוני סיפר גם כי "האמור לעיל מצטרף לסדרת פעולות תמוהות של רה"מ במשרד התקשורת, תחילתן בדרישתו להחזיק את תיק התקשורת, דרך הדחתו הפתאומית של אבי ברגר שהערים קשיים על בזק מתפקיד המנכ"ל ועד למינויו של איש אמונו שלמה פילבר, מנהל מטה הבחירות של הליכוד במערכת הבחירות האחרונה לכנסת, שחסר כל ניסיון בתחום עיסוקו של המשרד וכעת מתגבש נגדו כתב אישום בפרשה".

את הפנייה סיים ח"כ כבל בדרישה לפתוח בבדיקה, כשכתב: "עם זאת, ועל אף כל האמור לעיל, ראש הממשלה לא נחקר בתיק בזק, לא זומן למסור עדות ואף לא נערכה שום בדיקה בעניינו. מסופקני אם אזרח מן השורה שהיה מצוי בניגוד עניינים כל כך חמור, היה יכול להתחמק מחקירה בטענה כי מדובר במערכת יחסים 'חברית' ותו לא. אני קורא לך לפתוח בבדיקה משפטית מקיפה של מעורבותו של ראש הממשלה בתיק בזק, ולו רק כדי להסיר את העננה הרובצת מעל הפרשה".