משרד ההגנה הרוסי אישר הערב (שני) כי מורדים סורים ניסו לבצע בסוף השבוע מתקפה אווירית חסרת תקדים נגד שני בסיסים של הצבא הרוסי באמצעות 13 כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים), אולם מערכות ההגנה האווירית סיכלו את ההתקפה ולא היו נפגעים או נזק. לפי ההודעה, עשרה כלי טיס קטנים חמושים זוהו בעת שעשו את דרכם לבסיס חיל האוויר חמימים שליד לטקיה בלילה שבין יום שבת ליום ראשון, בעוד ששלושה כלי טיס חמושים נוספים התקרבו לעבר בסיס לוגיסטיקה ימי בעיר טרטוס שלחוף הים התיכון.

"שש מטרות אוויריות קטנות יורטו ויחידות הלוחמה האלקטרונית הרוסיות תפסו את השליטה עליהן", ציינו במשרד ההגנה. "שלוש מתוכן נחתו באזור מחוץ לבסיס, בעוד ששלושה כטב"מים נוספים התפוצצו ברגע שנגעו בקרקע". שבעה כלי טיס נוספים הושמדו על ידי מערכת פנציר S-1 להגנה מפני מטוסים. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לבסיסים הרוסיים ומומחי צבא רוסיים החלו לבחון את הכלים שנתפסו שלמים על מנת להבין כיצד הורכבו וכיצד הותקנו עליהם חומרי הנפץ.
"מדובר בפעם הראשונה שבה הטרוריסטים מבצעים התקפת כטב"מים מסיבית בטווח של יותר מחמישים קילומטר תוך שימוש במערכת הנחיית GPS מודרנית", נאמר בהודעה. "הבחינה הטכנית של הכטב"מים הראתה שהתקפות כאלה היו יכולות להתבצע על ידי הטרוריסטים במרחק של כמאה קילומטר".

הרוסים רמזו גם כי גורמים זרים סייעו למורדים לשפר את יכולות התקיפה באמצעות כטב"מים, בין השאר באמצעות אספקת מרעומים ומערכות ניווט לווייניות. "מומחים רוסיים בוחנים את נתיבי האספקה שבאמצעותם היו יכולים הטרוריסטים לקבל את הטכנולוגיות ואת המכשירים", ציינו במשרד ההגנה והזהירו כי "הקיצונים קיבלו טכנולוגיות לבצע התקפות טרור באמצעות כטב"מים כאלה בכל מדינה".
בשבוע שעבר אישר משרד ההגנה כי המורדים שיגרו פגזי מרגמה לעבר בסיס חמיימים בערב ראש השנה האזרחית החדשה וכי שני חיילים נהרגו. עם זאת, במוסקבה הכחישו את הדיווח ביומון קומרסנט כי שבעה מטוסים רוסיים נהרסו בהתקפה, על אף שברשתות החברתיות הופצו צילומים של נזק משמעותי למטוס תקיפה מדגם סוחוי-24.