הגיעה לסיומה סאגת חוק המרכולים. מליאת הכנסת אישרה הבוקר (שלישי) את החוק השנוי במחלוקת, ברוב של קול אחד בלבד- 58 תומכים מול 57 מתנגדים. חמישה חברי כנסת נעדרו מההצבעה: השרה סופה לנדבר (ישראל ביתנו) והח"כים שרן השכל (הליכוד), טלי פלוסקוב (כולנו) מרדכי יוגב (הבית היהודי) ויוסי יונה (המחנה הציוני).
 
במהלך ההצבעות לקריאה שנייה אישרה המליאה את הסתייגותו של יו"ר ועדת הפנים ויו"ר הקואליציה חה"כ אמסלם לפיה יוחרגו מהחוק חנויות הנוחות בתחנות הדלק שנמצאים בהן מרכז ההפעלה וקופת התשלום של התחנה.

במהלך ההצבעות אירעה תקלה לקואליציה, כשהסתייגות ח"כ איציק שמולי, להחריג מהחוק חנויות לממכר כלי מטבח עברה. בעקבות זאת, הופסקה ההצבעה והדיון עבר לוועדת הפנים, שם נדחתה ההסתייגות וחברי הכנסת שבו להצביע על החוק. ההסתייגות עברה מפני שהשר גלנט וסגן השר בן דהן לא הצביעו בגלל חוסר תשומת לב.

"ישראל ביתנו החלישה את שלטון הימין"

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בירך על אישור חוק המרכולים ואמר כי רוב ההתנגדויות היו למטרות פוליטיות ואלקטורליות שאין ביניהן למהות החוק ולא כלום, החוק מונע כרסום מתמשך בקדושת השבת, החוק ימנע את המשך הפגיע בשבת". לדבריו, "ישראל ביתנו בהתנהלותם החלישו את שלטון הימין ומחזקים את השמאל - לא הייתה בעיה לגורמים שונים לפגוע בצביון היהודי, בדבר היחידי שיכול לחבר את עם ישראל, לפגוע בעובדים שיאלצו לצאת לעבודה ביום המנוחה שלהם וזאת לצורך מטרות פוליטיים ורווחים אלקטורליים".

ח"כ איציק שמולי, שההסתייגות שהגיש עברה במליאה ותקעה את הקואליציה לכמה שעות, אמר על החוק: "זה חוק רע שיביא להרחבת הכפייה הדתית ולקיטוב גדול יותר בעם. כל מטרתו היא שרידות הקואליציה במסגרת מכירת החיסול של הממלכתיות שמבצע הליכוד בשבועות האחרונים לשותפות הקואליציוניות שלו. אפשר רק לחלום שהקואליציה הרעה הזו תסתער באותה הנחישות ומוטיבציה על דוח העוני או על קצבאות הנכים והקשישים".
 
בתוך כך, חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין החליטה שלא להתלונן נגד ח"כ אמסלם בפני ועדת האתיקה. נחמיאס ורבין טענה כי אמסלם התקשר לח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני), היושב שבעה על אחיו, ולחץ עליו שלא להגיע להצבעה. דוברו של אמסלם הגיב לדברים ואמר כי זה "פשוט שקר וכזב. מפאת כבודו של ח"כ יוסי יונה שיושב שבעה על מות אחיו, אנחנו לא נתייחס לידיעה המעליבה הזאת".

בסופו של דבר, כאמור, החליטה חברת הכנסת למשוך את התלונה ואמרה כי "לאור פרשנות מוטעית שקיבלתי בהקשר  לארועים סביב שיחתו של יו״ר הקואליציה דודי אמסלם עם ח״כ יוסי יונה, החלטתי לא להגיש את התלונה לוועדת האתיקה. מצאתי לנכון להתנצל בפני יו״ר הקואליציה על אי ההבנה".