"בני דיבר שטויות תחת השפעת אלכוהול. אצלנו בבית חינכו לכבד נשים ולכבד כל אדם", כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה להקלטות של בנו יאיר שנחשפו אמש ב"החדשות". לדברי ראש הממשלה, שדיבר בפתח פגישה עם שגרירי מדינות נאט"ו בישראל, "יאיר אמר דברי הבל מתוך שכרות. לא כך חינכנו אותו. אני נגד הדרת נשים וכך הוא חונך".



נתניהו התייחס גם לדברים שאמר בנו לבנו של קובי מימון, ניר, לגבי מתווה הגז, ואמר כי הוא אינו מכיר את קובי מימון. "ראיתי אותו פעם אחת לפני עשר שנים. ליאיר לא היה מושג בעסקי הגז. זו הייתה הלצה חסרת טעם. הוא הסתלבט על חבר".



ראש הממשלה התייחס גם לעצם פרסום הקלטת. "הנהג הקליט בסתר אנשים מאובטחים, הלך וניסה למכור את ההקלטה הזו לפחות שני גורמים מרכזיים בתקשורת והם סרבו. אני חושב שערוץ 2 - ראוי שיודיע אם אכן הוא רכש ואם אכן רכש כמה שילם". לגבי סידורי האבטחה, אמר נתניהו כי אלה לא דברים שיש לדון עליהם בציבור.


במקום להביט במראה, במשפחת נתניהו ממשיכים להתקרבן | בן כספית



יאיר נתניהו עצמו הביע אתמול את צערו על ההקלטות שפורסמו, ואמר כי הן לא מייצגות את מי שהוא באמת. "צפיתי הערב בכתבה צהובה ומבישה שהציגה הקלטות סתר לא חוקיות משיחה שהתקיימה לפני שנתיים וחצי. בשיחה לילית, תחת השפעת אלכוהול, אמרתי דברי הבל על נשים ודברי הבל אחרים שמוטב שלא היו נאמרים".

"הדברים אינם מייצגים את מי שאני, את הערכים עליהם חונכתי ואת מה שאני מאמין בו. אני מצר על הדברים ומתנצל אם מישהו נפגע מהם. כמו כן, הדברים שאמרתי לניר מימון היו בגדר בדיחה לא מוצלחת והסתלבטות עליו, וכל בר דעת מבין זאת. מעולם לא התעניינתי בנושא מתווה הגז ולא היה לי שום מושג לגבי פרטיו", הוסיף.