מה שהתחולל מאחורי הקלעים בניסיון של משרד האוצר לסחוט מרשות שדות התעופה סכום עתק של 1.2 מיליארד שקל גובל בהפרה של סדרי הממשל התקינים. את הטיפול בנושא משיכת הכסף הוביל מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, שהבין כי הגורם החזק באמת שחייבים לסגור איתו את העניין הוא ועד עובדי הרשות בראשות פנחס עידן ולא הנהלת הרשות.
הסבר: במשרד האוצר חוששים מכוחו של ועד עובדי הרשות. האפשרות להשבתת נתב"ג היא "הבטן הרכה" של האוצר, ולכן, ובניגוד לכל כללי המנהל התקין, נסגר הדיל מול הוועד. לפני שבועיים זימן באב"ד ללשכתו את יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ואת יו"ר ועד העובדים ברשות, פנחס עידן, וסיכם איתם את העקרונות שיאפשרו את משיכת הכסף.
כפי שנחשף כאן לראשונה, מדובר בבונוס של משכורת אחת לכלל העובדים ובתמריץ התייעלות שיכול להגיע עד ל־24 אלף שקל - תלוי במספר הנוסעים שיעברו בנתב"ג. בגלל העלייה בהיקף תנועת הנוסעים דרש הוועד, וקיבל, את עדכון המספר ל־35 מיליון נוסעים בשנה, מה שיגדיל בפועל את המענק. לבסוף הסכים גם האוצר לקלוט 200 עובדים לקביעות בתהליך מואץ. כלומר, במקום שמדי שנה ייקלטו 35 עובדים בתהליך שיימשך עד שנת 2023, סוכם שמדי שנה ייקלטו 60 עובדים בתהליך שיימשך עד שנת 2021.