הליכודיאדה השלישית תיפתח מחר באילת בסימן חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו וסערת הקלטת המביכה של בנו, יאיר נתניהו. במוקד הליכודיאדה עומד גם השנה מדגם הפריימריז, שבו מתבקשים באי האירוע לבחור את מועמדיהם לרשימת הליכוד לכנסת ה־21, ולראשונה גם לבחור מי היורש המתאים בעידן שאחר נתניהו.



מארגני הליכודיאדה הציבו את יאיר נתניהו, העומד במרכז שערוריית הקלטת, כמועמד במשבצת המועמדים הצעירים ומספרו בקלפי 311. המארגנים מסרו כי החליטו להציב את נתניהו הבן למדגם על דעת עצמם, מבלי שנתן את הסכמתו ועוד לפני שהתפרסמה הקלטת.



הם החליטו להשאיר אותו כמועמד גם לאחר פרסום הקלטת. ההערכה היא כי רבים מחברי הליכוד יביעו תמיכה ביאיר נתניהו כמפגן מחאה מול מה שנתפס בעיניהם כהתעמרות של התקשורת במשפחת נתניהו.



משתתפי האירוע חוששים שהתקשורת תתבקש להציג את הליכוד ואת באי הליכודיאדה באור שלילי. על כן, אחד מהם, יוסף נעים מבת ים, הפיץ אתמול בקבוצות וואטסאפ פנימיות קוד התנהגות שבו ביקש מחבריו “להיות עם ראש מורם ומחשבה אמינה וטובה ולא ללכלך על המפלגה או לדבר בגנותה. אף אחד לא מקלל או מנבל את הפה עבור אף תחנת שידור או גוף תקשורתי”.





ברשתות החברתיות של פעילי ליכוד תקפו אתמול בחמת זעם את פרסום קלטת יאיר נתניהו והתייצבו לימין בנו של ראש הממשלה. “למה צריך מאבטח אם הוא תוקע סכין בגב?”, שאל פעיל ליכוד בזעם. פעילה נוספת כינתה את חדשות 2 “מגעילים”.



היו ביניהם כאלה שהפיצו תיאוריות קונספירציה על הקשר שנקשר כביכול כדי להפיל את נתניהו ובנו והטילו את האחריות על השב”כ והמשטרה. פעיל כתב בקבוצת וואטסאפ של הליכוד: “מה אתם מתפלאים? רק מחפשים בזכוכית מגדלת את ראש הממשלה ובני ביתו. זה מאבק של היהודים האמיתיים הציונים מול חבורה של אנשים שאיבדו את זהותם היהודית. אני מבטיח לכם - היהודים הציונים ינצחו”.



“עוד מעט גם יבדקו איפה הכלבה של משפחת נתניהו עושה צרכים”, הוא הוסיף, “והאם אוספים את הגללים שלה או לא. רק בזה מתעסקת התקשורת - בהשמצת ראש ממשלתנו והליכוד. לא ניתן להם”. ואילו פעילה אחרת הסתפקה בברכה: “אוהבים את משפחת נתניהו. השם יגן עליכם וישמור עליכם אהובים. לעם הנבחר תבורכו”.


להיט באינטרנט: יאיר נתניהו על גבי שטר של 400 שקל

ברשתות החברתיות “חגגו” אתמול את פרסום הקלטת יאיר נתניהו, והן מלאו בממים, פוסטים וציוצים לרוב. אחד הממים שהפך לוויראלי היה צילום של נתניהו ג’וניור על גבי שטר של 400 שקל, הסכום עליו דבר בהקלטה עם חבריו אורי מימון ורומן אברמוב במועדון החשפניות.

אחד הגולשים הדביק על שער הספר השערורייתי החדש המסעיר את ארה"ב על הנשיא דונלד טראמפ את תמונתו של יאיר נתניהו. יו”ר מפלגת העבודה לשעבר, אלוף (במיל') עמרם מצנע, העלה פוסט קצרצר, שבו כתב באותיות קידוש לבנה: “חברי, בגיל 25, היכן הייתם ומה עשיתם”.

נתניהו על השטר. צילום: טוויטר
נתניהו על השטר. צילום: טוויטר


ואילו המחזאי יהושע סובול כתב בפייסבוק: “אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה. מעשה אבות סימן לבנים, פוקד עוון אבות על בנים. אמר לו הקדוש ברוך הוא לאברהם: שב, אתה סימן לבניך! והצרפתים אומרים: Tel père, tel fils שפירושו: ‘כזה אבא, כזה בן’”. סובול חתם במילים: “העיקר שיש את חוק המרכולים”.

יו”ר הוועדה לביקורת המדינה, ח”כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), שיתפה בפייסבוק מם של רז ציפריס, שבו נראית תמונתו של ג’ופרי מ"משחקי הכס" עם הכיתוב: “אחי, אבא שלי סידר לך 20 מיליארד. אתה לא יכול לפרגן ב־400 שקל?”. גולש אחר, אלעד גורפינקל, העלה לפייסבוק תמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בנו יאיר, וכתב: “אין לו חינוך כי לא היה לו חינוך”.