על רקע חזרתו למשרד הבריאות, הצהיר הבוקר (חמישי) סגן השר יעקב ליצמן (יהדות התורה), כי "לעולם לא יהיה יותר שר חרדי", ואף עמד על כך שהיה מפיל את הממשלה אם חוק המרכולים לא היה עובר. מלבד זאת, הוא יצא נגד שר הפנים אריה דרעי בגין דבריו על כך שחוק המרכולים לא ישנה כלום, כשאמר: "אם הוא חושב שזה כל כך קשה, אז למה הוא הלך עם זה עד הסוף?".



"כשהודעתי לראש הממשלה שאני מתפטר לא ציפיתי לחזור למשרד הבריאות", הכריז ליצמן, שהוסיף: "אני שמעתי בהתחלה שאמרתם שלא האמנתם שאתפטר. אז הנה, ביום חמישי הודעתי חד משמעית שאני מתפטר, ואכן התפטרתי".



עוד אמר ליצמן כי "יש טענה שאומרת שעשרות שנים לא יהיה שר - לעולם לא יהיה שר מיהדות התורה. אני רוצה להסביר לכם - גדולי התורה מחליטים ודנים בנושאים האלה. אני חייב להגיד שבג"ץ עשה לי עוול נוראי, כי מעבר לכך שהוא לא פסל את ראש הממשלה להיות שר התקשורת והכלכלה, הוא גם עשה דבר נוראי - כשכתב שאני חייב להיות שר. אני לא חייב להיות שר. זה עוול גדול". 



אריה דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אריה דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בהתייחס לחוק המרכולים, שעבר השבוע בקריאה שנייה ושלישית, אמר סגן השר כי "הסכנה היא שכל העיריות יפתחו את כל המרכולים. החוק הזה ימנע שינוי. אם הוא לא היה עובר הייתי מפיל את הממשלה". עם זאת, הוא ציין כי להערכתו, "לא יהיה עוד משבר". במסגרת התייחסותו, הוא גם ביקר את השר דרעי, בגין דבריו על ההצעה: "אם הוא חושב שזה כל כך קשה אז למה הוא הלך עם זה עד הסוף? אני חולק עליו, זה כן עושה, זה שומר את הסטטוס קוו שנפרץ".



"נושא נוסף שחשוב הוא גיוס בני ישיבות, צריך לתקן את החוק הזה", הוסיף הח"כ מיהדות התורה, שחזה כי "הבחירות הבאות יהיו במאי 2019, משום שאף פעם הממשלה לא סיימה כהונה מלאה". לטענתו, "יאיר לפיד לעולם לא יהיה ראש ממשלה, והוא גם לעולם לא ייכנס עם החרדים לממשלה. אני הצעתי שמי שלא שירת בקרבי לא יהיה ראש ממשלה, ולכן שנינו לא נהיה ראשי ממשלה, אם היא תעבור".