האופוזיציה סוערת וגועשת בעקבות ההחלטה של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס למשוך זמן במהלך ההצבעה על מינויו של חבר הכנסת יעקב ליצמן לסגן שר, ובכך טירפדה אפשרות להפיל את הצעת החוק ולגרום למבוכה גדולה לקואליציה. לאחר שבאו אליה בטענות, הגיבה חברת הכנסת בזעם וטענה כי האופוזיציה ניסתה לנצל את שהיית הח"כים בהלווייתו של הנרצח בפיגוע, הרב רזיאל שבח. אבקסיס אף טענה ששמעה את חברי הכנסת ועוזריהם מתדרכים ומנסים לנצל את הסיטואציה.



מי שהגיב לדברים, לאחר שרוב ההאשמות הופנו כלפיו, הוא מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון, שעלה לשידור בגלי צה"ל ואמר: "יש לנו מזל שבכנסת הכל מתועד, המליאה מתועדת. כשאנחנו הכרזנו על ההצבעה, בזמן שהשר היה על הדוכן, היא נכנסה בריצה, ישירות לדוכן, לממש את ההסתייגות שלה, האם היא דיברה איתי, האם היא שמעה את זה ממני? הכל מכוון והכל מופנה אליי. היא מקשרת את הדברים אלי. היא לא דיברה איתי. אם היא מדברת בהקשר שלי, היא משקרת במצח נחושה. הכל מתועד ומצולם, היא לא יכלה לשמוע את הדברים האלה ממני". על השאלה למה אף ח"כ מהאופוזיציה לא היה בהלוויה, ענה: "אין לי מושג, תשאל את כל חברי הכנסת באופוזיציה. גם לזה אני צריך להיות אחראי?"



לאחר מכן עלתה לוי-אבקסיס על הקו ואמרה: "אפשר לעשות מניפולציות על כל דבר. כשאני אומרת מליאה, אני מדברת על הפרסה, שזהו השטח שבו נמצאים רק חברי כנסת, שרים והעוזרים שלהם ושם נסגר דיל. חשוב שיידעו שזה המקום שנרקמות כל ההיסטוריות, מקום ששמים לב מי נמצא ומי לא נמצא. אני רואה אנשים שמצלמים את מערך המשכן, ואני שומעת אותם אומרים - 'בואו, יש לנו אפשרות להפתיע'. אני מנסה להיות עניינית, נכון שדיברנו שצריך להלום בקואליציה, כשצריך לטעון שהם לא עושים דברים טובים, אבל זה לא המקרה.



"בשום שלב לא אמרתי שיואל חסון דיבר איתי על התרגיל הזה , ודרך אגב, גם הדובר של עופר שלח תדרך חברי כנסת מה צריך לעשות. השתמשתי בזכותי לעלות את ההסתייגויות. אני אומרת את הדברים בצורה הכי ברורה - כשאני בפרסה, אני שומעת את ההתלחששויות, ואני שואלת את סתיו שפיר מה קורה. סתיו אמרה לי 'אני לא מבינה מה קורה פה'. פתאום שמעתי שעושים פרסה ורוצים להפתיע. אבל עם כל הכבוד, כאשר יואל אמר 'לא ידעתי', זה לא נכון, כי הוא צייץ מחדש ציוץ שנציבות הממשלה נמצאת בהלוויה. הוא ידע".



מה מקור הדם הרע, כללי המשחק נשברו?
כאשר אני במצב שאני באופוזיציה ותומכת בה, כמו במקרה של חוק ההמלצות, אני מצביעה נגד הקואליציה, אבל בתקופה שאנחנו בתקופה שאין בה גורם פוליטי משמעותי במשרד החינוך, רגע לפני אישור התקציב, זאת תהפוך להיות בעיה של תקצוב עבור משרד הבריאות. אנחנו רוצים להפקיר את משרד הבריאות בשביל תרגיל פוליטי?" 



על המפלגה החדשה שהיא מתכוונת להקים אמרה: "אנחנו נפרסם את הכל בקרוב. אחשוף את השיר, את העקרונות ואת האנשים, זאת תהיה מפלגה עניינית. אני לא צריכה להתחרות עם יואל חסון על אמינות הציבור".