חוק המרכולים מגיע לליכודיאדה: עשרות מתושבי אילת, לבושים בחולצות שחורות עם הכיתוב "סגרתם וגם חגגתם", מפגינים כעת מול כינוס הליכודיאדה באילת במחאה על תמיכת הליכוד בחוק המרכולים. המפגינים נושאים שלטים בהם נכתב "הם חוגגים בשבת את זה שהם סוגרים את אילת' וכן שלטים עם ציור של כיסא והכיתוב "הכל בשביל הכיסא". 

לדברי המפגינים, חברי הכנסת של הליכוד הצביעו בעד החוק הנורא הזה, שהוא גזר דין מוות עבור ערים שברובן הן חילוניות בכלל ולעיר אילת בפרט. "אנחנו מזועזעים מול ההפקרה של החילוניים, בשביל שמירה על הממשלה. בושה וכלימה. לא נסלח ולא נשכח. תושבי אילת כואבים את כאב הכפייה הדתית". 

תושבי אילת מפגנים נגד חוק המרכולים מול כינוס  הליכודיאדה. צילום: אריק בנדר
תושבי אילת מפגנים נגד חוק המרכולים מול כינוס הליכודיאדה. צילום: אריק בנדר
המפגינים קראו לחברי מרכז הליכוד תושבי העיר להחרים את האירוע. דוד זהרי, אחד המפגינים, אמר כי "שר הפנים אריה דרעי התבטא היום כי אין לו כוונה ליישם את החוק, אבל אנחנו לא סומכים על אף מילה שלו, כי החוק עבר בכנסת ואילת לא הוחרגה. הכל בשביל הכיסא". לדבריו, תושבי אילת חוששים כי החוק, בנוסח בו עבר, יפגע קשות בכלכלת העיר הנשענת על ענף התיירות. 

אחד ממארגני העצרת אמר: "היום זה חוק המרכולים, מחר יסגרו חופי ים בשבת. החוק הזה הוא מכה אנושה לאילת. ישראל היא מדינה פלורליסטית. חברי הליכוד באו לחגוג שלושה ימים אחרי שהחוק עבר. זה זמן שחברי הליכוד ישפיעו על השרים להתחייב להחריג את אילת מהחוק".