סקר מעריב סופהשבוע, לפיו מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד זוכה ב-27 מנדטים לעומת 22 מנדטים בלבד לליכוד, באפקט ישיר של חוק המרכולים ופרשת הקלטת של נתניהו, הפך לשיחת היום (חמישי) בליכודיאדה שמתקיימת בסוף השבוע הזה באילת. שרת התרבות מירי רגב, שזכתה לתשואות רבות במהלך הכנס, התייחסה למדגם, כשאמרה: "לא יעזור להם כלום, אנחנו לא מאמינים בסקרים. אנחנו לא מתבטלים מהם ולא מאוכזבים מהם, כי אנחנו יודעים מה יקרה בקלפי. ישימו מחל, מחל, מחל. גם בפעם הבאה הליכוד ינצח וראש הממשלה הבא יהיה נתניהו". היא הוסיפה כי "אני רוצה להרגיע את כל מי שתפר חליפות. אנחנו פה עד 2019 אז נחזור לקלפי וננצח".



חברת הכנסת נורית קורן אמרה בעקבות הסקר כי "הציבור לא אוהב את חוק המרכולים וגם אנחנו לא אוהבים, אבל היינו מחויבים למשמעת קואליציונית ולהסכמים הקואליציונים, אותם צריך לכבד. לדעתי ככל שיחלוף הזמן הציבור יבין שהסטטוס קוו נשמר. לחוק לא תהיה השפעה ממשית, ולכן גם הסקרים ישתנו בהתאם". עוד ציינה קורן כי "התקשורת עושה הכל כדי לקדם את יאיר לפיד".

ח"כ מיקי זוהר, לעומת זאת, טען כי אינו מאמין לתוצאות הסקר, שמבטא, לדבריו, טעות סטטיסטית: "כיוון שהסוקרים נפלו על מדגם של שמאלנים, הוא לא מבטא שום אווירה, כפי שחוק המרכולים לא באמת משפיע. אני לא מודאג מהממצאים, שכן מהר מאוד הציבור יראה אם אנחנו ממשיכים להוביל את המדינה, והוא ימשיך לתמוך בליכוד במספרים גבוהים בהרבה".

הליכודיאדה. צילום: אריק בנדר
הליכודיאדה. צילום: אריק בנדר


אמיר וייצמן, יו"ר קבוצת הליברלים בליכוד, הוסיף: "הסקר הוא תוצאה ישירה של הניסיון לכפות על הציבור ועל הליכוד ערכים שאינו מאמין בהם, ותוצאה של ההסכמה שלנו לאפשר לש"ס לקבוע סדר יום לליכוד. היה צריך לומר להם לא".

זאב בן יוסף, מוותיקי הליכוד, אמר: "סקרים באים והולכים. פעם הליכוד למעלה פעם הליכוד למטה, אבל כמו שאריק שרון אמר - אנחנו תמיד על הגלגל. הסקר האמיתי הוא יום הבחירות, שכן אנחנו תמיד מפסידים בסקרים וזוכים בבחירות עצמן".

אריק זיו, עורך האתר ליכודניק, הסביר כי "אין ספק שהסקר מצביע על אווירה שבה אנשי הליכוד לא אוהבים את חוק המרכולים, וכך גם הציבור. אלא, שלדעתי מדובר באווירה חולפת, ולכן כרגע אין לסקר הזה שום משמעות אמיתית. לצערי דרעי עשה סיבוב על הליכוד וגם על עצמו ולא הרוויח כלום מהסיפור".

אלי ישי, יו"ר ש"ס לשעבר, הוא האורח המרכזי בפאנל שנערך בהשתתפות שרים וחברי כנסת. עם כניסתה לאירוע, שרת התרבות מירי רגב, התקבלה בהתלהבות כשברקע מושמע הלהיט "לכי תספרי לכולם שאת מירי רגב ושאת לא עושה חשבון לאף אחד" הקהל קיבל את פניה של רגב, שהגיעה כשהיא מלווה בפעילים עם דגלים, בתשואות נלהבות ובמחיאות כפיים.

אמיר אוחנה. צילום: אריק בנדר
אמיר אוחנה. צילום: אריק בנדר


לפי הסקר המיוחד של מעריב, שנערך על ידי מכון המחקר "פאנלס פוליטיקס" בהנהלת מנחם לזר, ניתן לקבוע כי המרוויח הגדול מהצבת נושאי דת ומדינה בראש סדר היום הציבורי, לאחר חוק המרכולים, הוא יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ואם היו מתקיימות כיום בחירות לכנסת, הייתה מפלגתו מקבלת 27 מנדטים, בעוד הליכוד בראשות נתניהו צונחת ל־22 מנדטים.

על פי הסקר, המחנה הציוני בראשות אבי גבאי מקבלת את המקום השלישי עם 14 מנדטים מאכזבים, ואחריה בסדר יורד: הבית היהודי 13, הרשימה המשותפת 11, כולנו בראשות כחלון 9, יהדות התורה 8, מרצ בראשות זהבה גלאון 7, ישראל ביתנו של ליברמן 5. ש"ס, שיזמה את חוק המרכולים, לא מרוויחה ממנו בינתיים, והיא מדשדשת עם 4 מנדטים ועוברת בקושי את אחוז החסימה.