ראש השב"כ לשעבר, חבר הכנסת יעקב פרי, השתתף היום (שבת) באירוע שבת תרבות בנס ציונה בהנחיית עמליה דואק, שם התייחס להקלטת בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו בעת שיצא לערב בילויים במועדון חשפנות. ובנוסף לכך פרי דיבר גם על תחקיר "עובדה" ממנו עולה החשד כי בעת שהיה ראש השב"כ, הדליף לחברו שר הפנים אריה דרעי את עובדת היותו תחת האזנות סתר, דבר אותו הכחיש.



בנוגע להקלטת יאיר נתניהו, התייחס פרי לעובדה כי איש מצוות האבטחה הקליט את דבריו של האדם אשר היה אמון על ביטחונו, והעביר אותם לתקשורת, וזאת ללא קשר לתוכן שעולה מהם. "מאבטח לא צריך לדווח אם אין סיכון ביטחוני או עבירה פלילית", אמר פרי, והוסיף באמירה שהעלתה מחלוקת רבה כי "אין עניין לציבור אם שר הולך למועדון חשפנות". בהמשך התייחסה לאמירה הדוברת של חבר הכנסת והבהירה כי ח"כ פרי "מתנגד בכל תוקף לתופעת הזנות ומועדוני החשפנות", בנוסף טענה כי  "'יש עתיד' בהובלת ח"כ עליזה לביא מקדמת את הנושא בכנסת הנוכחית לחקיקת נגד ולהפללת לקוחות, בדיוק בכדי שהדבר יהווה עבירה פלילית. הניסיון ליחס לח״כ פרי אמירה שזה בסדר ללכת למועדוני חשפנות היא אמירה מגמתית והזויה".





"הפעם היחידה שאבטחה דיברה איתי - ערב חתימת הסכם אוסלו"



כשנשאל פרי אם נתקל בתופעה דומה בעת שהיה בשירות המדינה, אמר הח"כ כי מאבטחי השב"כ תמיד שמרו על דיסקרטיות, וזאת להבדיל מהמקרה המדובר, שם בנו של ראש הממשלה אובטח על ידי צוות מיחידת "מגן" של משרד ראש הממשלה. "הייתי 30 שנה בשב"כ, יותר משבע שנים ראש שירות, אף פעם לא הגיעו אלי וסיפרו לי מה יצחק רבין אמר ללאה רבין או מה אריק שרון אמר ללילי. הפעם היחידה בחיי שאבטחה באה ודיברה איתי על משהו היה ב1993 ערב חתימת הסכמי אוסלו".



"התקשר אלי ראש היחידה לאבטחת אישים. אמרתי לו 'אני יודע, תודה'. צלצלתי לרבין בטלפון האדום ואמרתי לו אתה יודע שחותמים מחר הוא אמר לי 'תודה יעקב אני יודע ומודה לך על הטלפון'. זו הפעם היחידה שראש היחידה דיבר איתי", הוסיף פרי ואמר עוד כי "אחד הדברים שהכי כיבדתי זה מידת הדיסקרטיות של מאבטחים. מאבטח לא צריך לדווח על מועדון חשפנות כל עוד אין סיכון ביטחוני. זה לא עניין לציבור לא עניין של יפה או לא. גבולות של מאבטחים זה מעבר על החוק וסיכון ביטחוני".



יאיר נתניהו
יאיר נתניהו



"אם היו בוחרים לדבר איתי מראש, הייתי בא להסביר בשמחה"



בנוגע לתחקיר "עובדה" אודותיו, הכחיש פרי את ממצאיו, הביע צער ש"תוכנית כמו עובדה לא מדייקת בעובדות" וטען כי "חוסר הבנתם הבסיסית של מכשיר הפוליגרף ניכר היטב". "במסגרת תפקידי כראש שב"כ ביני ובין שר הפנים דרעי היו יחסי עבודה שוטפים. במסגרת החקירה נגדו בתחילת שנות ה-90', השר דרעי הלין בפניי על חקירותיו, וציין מיוזמתו כעובדה מוגמרת שהוא תחת האזנות. הוא אמר שמתאכזרים אליו, יורדים לחייו. הוא דיבר על זה עם כולם. מעולם לא ביקש להתערב או ביקש ממני דבר בנושא, ואני כמובן לא הגבתי לדבריו מעולם", אמר השר לשעבר.



"חבל שתכנית תחקירים רצינית כמו "עובדה" לא מדייקת בעובדות. חוסר ההבנה המקצועית והבסיסית של מכשיר הפוליגרף ניכר היטב. צוות התכנית בחר לפעול כגנבים בלילה באירוע בו הופעתי. אם הם היו בוחרים לצלצל מראש, כפי שעשו עם כל שאר המרואיינים בתחקיר, פורשים בפניי את טענותיהם ומבקשים את תגובתי, הייתי בא בשמחה להסביר. במקום זה הם בחרו לבצע מארב, מה שמצביע על העובדה שמדובר בתחקיר מגמתי", סיים פרי את דבריו.

הפגין בקיאות בנושא האזנות הסתר נגדו. השר אריה דרעי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגין בקיאות בנושא האזנות הסתר נגדו. השר אריה דרעי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90